Euroopa Komisjon esitab Eestile hoiatuse

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik.

Euroopa Komisjon (EK) esitab Eestile ja veel kolmele liikmesriigile hoiatuse, et lennunduse heitkoguseid käsitlevate ELi õigusaktide rakendamine tuleb lõpule viia, teatas EK esindus Eestis.
 


Euroopa Komisjon kiirustab veel kord Eestit, Küprost, Saksamaad ja Poolat tagant lõpetama nende õigus- ja haldusnormide vastuvõtmise, mida on vaja lennundussektori kaasamiseks ELi heitkogustega kauplemise süsteemi (HKS).

Need neli liikmesriiki ei ole tänase päeva seisuga siseriiklikku õigusesse üle võtnud ELi HKSi lennutegevust puudutavaid sätteid. Kliimameetmete voliniku Connie Hedegaardi soovitusel saadab komisjon asjaomastele liikmesriikidele viimase hoiatuse.

Vastavalt direktiivile pidid liikmesriigid heitkogustega kauplemise süsteemiga seotud lennundusalased õigusnormid siseriiklikusse õigusesse üle võtma enne 2. veebruari 2010. Liikmesriigid peavad komisjoni teavitama, kui nad on vajalikud rakendusmeetmed vastu võtnud.

Et Küpros, Eesti, Saksamaa ja Poola ei teavitanud komisjoni nõutud rakendusmeetmetest, saatis komisjon 25. märtsil 2010 nendele liikmesriikidele märgukirja.

Pärast seda on komisjonile teatatud, et kõigis neljas riigis on käimas ettevalmistustöö ELi õigusnormide ülevõtmiseks. Seepärast saadab komisjon nüüd nimetatud liikmesriikidele viimase hoiatuse ja kiirustab neid vastu võtma kõiki vajalikke riiklikke meetmeid.

Samuti tuletab komisjon meelde, et vastavalt Lissaboni lepingule võib komisjon need juhtumid anda Euroopa Kohtusse ning meetmete võtmatajätmise korral nõuda trahvi.

Kogu maailma lennuettevõtjate tegevuse tagajärjel tekkinud kasvuhoonegaaside heitkogused kasvavad kiiresti: alates 1990. aastast on need Euroopas kahekordistunud.

Isegi juhul, kui suudetakse täita ambitsioonikas eesmärk parandada kütusekasutuse tõhusust 2 protsenti aastas, võib prognoosida, et rahvusvahelise lennutegevuse heitkogused on 2020. aastal 70 protsenti suuremad kui 2005. aastal.

Selleks et leevendada lennunduse mõju kliimale, on Euroopa Liit vastu võtnud õigusaktid lennutegevuse lisamiseks ELi HKSi alates 1. jaanuarist 2012.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles