Rootsis avas uksed ebaõnnestumiste muuseum, kus on välja toodud tuntud ettevõtete ebaõnnestunud tootearendused.
9 suurimat ebaõnnestunud tootearendust tuntud brändidelt (1)
Juunikuus avas kollektsionäär Samuel West Rootsis Helsingborgi linnas muuseumi, kuhu ta esitles 51 ebaõnnestunud tootearendust, vahendab Business Insider.
«Isegi kõige suuremad ja edukamad ettevõtted maitsevad korra ebaõnnestumise vilju,» sõnas West. «Tähtis on luua ebaõnnestumistele vastuvõtlik organisatsioonikultuur, mis lubab väikesi ebaõnnestumisi, et vältida suuri.»
Siin on mõned näited tema kollektsioonist:
Nokia mänguteenus N-Gage oli müügi aastatel 2003 – 2005. Nokia andis välja toote, et pakkuda konkurentsi Nitendo Game Boy seadmele, kuid kriitikud laitsid selle kiirelt maha.
Apple Newton, mis oli üks Apple'i esimestest pihuarvuti platvormidest. Tootmises ja müügis oli toode aastatel 1993 – 1998. Üürikeseks ajaks proovisid haiglad kasutada Newtoni platvormi, kuid loobusid sellest siiski.
Üsna vähe tuntud ebaõnnestunud toode oli CueCat – seade, mis skannis veebilehe aadressi otse arvutisse, nii et inimene ei peaks seda ise trükkima.
1989. aastal lasi toonane kinnisvaramogul Donald Trump välja lauamängu nimega «Trump: Mäng». Seda müüdi 800 000 tükki ja korjati müügilt 2004. aastal.
Aastal 2009, kui Twitter alles tulnud oli, tuli ettevõte Peek välja seadmega TwitterPeek. See 200 dollarit maksev seade oli mõeldud vaid Twitteri kasutamiseks.
Kodaki DC40 digikaamera oli 1995. aastal üks esimesi digikaameraid, kuid peetakse siiski ebaõnnestumiseks, sest Kodak oli sunnitud 2012. aastal pankroti välja kuulutama. Ettevõte ei osanud ette näha, kui populaarseks online-piltide jagamine saab.
1970ndatel toodetud Sony Betamaxist nähti suurt konkurentsi VCRile. See oli kiirem ja pakkus paremat pilti. Kahjuks ei suutnud Sony aga tabada videolaenutuse suurt turgu, mistõttu oli nende toode ebaõnnestunud.
1980ndatel tuli hambapasta ja –harjade tootja Colgate välja külmutatud toitudega, et julgustada inimesi sööma nende tooteid enne, kui nad samanimelise tootega hambaid pesevad.
Mootorrattaid tootev Harley-Davidson tuli 1996. aastal välja parfüümiga «Hot Road» (kuum tee – ingl. k), mis lõhnas nagu puit ja sigaretisuits.