«Ma arvan, et [üldine] hinnatõus võib kaasneda järgmisel aastal seoses gaasiaktsiisi, elektrihinna ja teiste selliste hinnatõusudega,» sõnas suurettevõtja, mööblifirma Standard omanik Enn Veskimägi.
Uuest aastast avaldaks hinnatõusule kindlasti mõju ka alampalga võimalik tõus. «Just sellele sektorile, kus ta (alampalk – toim) on määrav osa palgast,» lausus Veskimägi.
Kui vaadata tarbijahindade muutust aprillis, siis kuigi kuu varasemaga võrreldes kasvasid hinnad vaid 0,3 protsenti, oli kasv aasta varasemaga võrreldes 3,2 protsenti ning seal oli statistikaameti sõnul suurim mõjutaja toit.
Toidutööstuse hinnangul ei mõjuta näiteks pagaritoodete ja piimahinna tõusu praegu mitte makromajanduslikud näitajaid, vaid sektorispetsiifilised arengud, kuigi sellest hoolimata on näha hinnatõusu jätkumist ka ülejäänud aasta jooksul.
«Kuigi pagaritoodete turg oli 2016. aastal paariprotsendilises languses, suutis Fazer tänu uute kõrge lisandväärtustega toodete heale käekäigule siiski säilitada müügis möödunud aasta taseme,» rääkis ettevõtte turundusjuht Anett Kutti.
Tema sõnul jätkub sama tendents ka sel aastal ning suurimat nõudluse kasvu näeb ettevõte tervislikumates ja lisanditega toodetes. «See kindlasti kergitab pagaritoodete kategooria keskmist hinda valdkonnast sõltumata,» lausus Kutti.
Küll aga rõhutas ta, et suuremat sorti hinnatõusu võtab Fazer ette vaid siis, kui see on vältimatu ning kui tootmist mõjutavad tooraine-, energia-, logistika- või muud kulud märkimisväärselt kerkivad.
«Aga kahtlemata on valdkondi, kus need on tõenäolisemad ja kus tarbija hakkab tajuma hinnatõusu – tootegrupid, kus rakenduvad uued või märkimisväärselt suurenenud aktsiisimäärad nagu lahja alkohol ja magustatud joogid,» sõnas Fazeri turundusjuht.