Tarbimispsühholoogi Ivar Soone sõnul on impulssostudes ja kohati arutus tarbimises süüdlaseks eelkõige emotsioonid, sest aju ongi üles ehitatud selliselt, et enne tunneb inimene emotsioone ja käitub vastavalt neile ning ratsionaalsus jõuab kohale alles pärast seda. Samuti on inimesel soove rohkem kui vajadusi ning emotsionaalne inimene tahabki neid soove rahuldada, rääkis Soone tarbijakaitseametis toimunud arutelul.
Kui inimene teeb parajasti ostuotsust, siis Soone väitel hindab ta kaupa üsna pinnapealselt ja vastavalt emotsioonidele, sest viimaste vastu ei saa isegi teadlik tarbija võidelda. Ostuotsuse võib inimene seega teha puhtalt selle põhjal, et toode talle meeldib, sellel on hea hind või müüja on talle varasemast tuttav ja usaldusväärne – seda, miks toode või müüja temas sümpaatiat tekitab, nad aga analüüsida ja põhjendada ei oska ning seepärast leiavadki ostukorvi tee ka impulssostud.
Müüjal endal on aga nii füüsilises kui ka e-poes tarbija mõjutamine üsna lihtne, sest ta teab, milliseid niite on vaja tõmmata, et pilke köita ja ostuotsust tegema sundida. Nendeks on nii kiirmüük, mistahes kampaania, kuulsuse poolt soovitatud toode ja soodustust pakkuv hinnasilt. Sageli aga kampaaniatesse ja soodushindadesse ei süveneta ning pilku püüab vaid ere hinnasilt, samas kui soodustus ise võib olla minimaalne või ei oska tarbija lihtsalt hinnata, kas pakkumine on ka tegelikult hea.
Soone tõdes, et vähemoluline pole asjade või ka edukultus, mida mõjutavad näiteks teles nähtud sarjad või internetis nähtud näitlejad, kes kannavad teatud kaubamärke ning jätavad endast mulje kui edukast inimesest, kes võib selline välja näha just nende poppide brändide kandmise tõttu. Nii tahame ka ise edukust tajuda ja eksponeerida, tehes inimese kohta otsused näiteks selle põhjal, millise autoga ta sõidab või millist käekella kannab. Mida uhkem ja kallim see on, seda kvaliteetsemaks ja paremat elujärge näitavaks seda ka peetakse.