Tallinnas asuv Vending asutati juba 2003. aastal, aga just viimased aastad on toonud kiire kasvu. Teenitud on kõrge krediidireiting, kasvutrendi näitavad nii müügitulemused kui ka kasum – mullune käive ületas 2 miljonit eurot, kusjuures kaks kolmandikku sellest tuli toorainete müügist.
Edu on toonud kohvijookide kaasamüümine
Suure osa Vendingu edust annab keskendumine klientidele, kes tegelevad kohvijookide kaasamüümisega. „Lisaks sellele, et kaasamüügi kohvi müüginumbrid kasvavad ning aina rohkemate inimeste jaoks on see igapäevane harjumus, on muutunud konkurentsi ja teadlikkuse kasvu mõjul ka ootused tooraine kvaliteedile,“ selgitab OÜ Vending Automaadid juhatuse liige Mart Vips. „Konkurents on tugev. Samas võib öelda, et iga valdkonnas tegutsev ettevõte on leidnud oma tugevused ja nišid valdkonna sees, millele pühenduda ja millega eristuda.“
Vendingu kliendiprofiil on tegelikult lai. „Meil on mitmeid suurkliente, kus sadu töötajaid, samas ka mõne töötajaga mikroettevõtteid,“ tutvustab Vips. „Hea kohv kontoris on oluline osa nii heast töökeskkonnast kui ka elementaarne esindusfunktsiooni täitja, olenemata kontori suurusest või tegevusvaldkonnast,“ usub ta. „Otsustasime mõni aasta tagasi jaekaubanduses kohvi müügiga lõpparve teha, seega kaupluste lettidel meie kohvi hetkel ei leia. Küll aga on võimalik üle Eesti meie kaasamüügi kohvi leida väga laialdaselt.“ Seega kui krabate kaasa latte näiteks R-Kioskist või Olerexi tanklapoest, rüüpate tõenäoliselt just Vendingu kohvi.
Creditinfo krediidireiting „AA“
Head tulemused on toonud Vendingule kõrge AA krediidireitingu ja ettevõtte kodulehelt leiab usaldusväärsuse märgina ka Creditinfo väljastatud „Eduka Eesti Ettevõtte“ sertifikaadi. Vipsi sõnul kasutatakse märgist ka arvetel, e-kirjadel ja muus dokumentatsioonis. Ettevõte loodab kasvada ka tänavu sarnast kasvutempot hoida, toetudes uuenenud seadmepargile ning laienenud hooldusteenuse võrgule.