Väljas sööjad tahaksid toidu kohta rohkem infot saada

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõige rohkem tunnevad väljas sööjad puudust toidu päritolu, valmistamisviisi ja toiteväärtuse infost.
Kõige rohkem tunnevad väljas sööjad puudust toidu päritolu, valmistamisviisi ja toiteväärtuse infost. Foto: SCANPIX

Unilever Food Solutionsi seitsmes riigis läbi viidud uuringu põhjal selgus, et kaheksa inimest kümnest peavad infot söögikohtade menüüs puudulikuks ning tahavad väljas einestades pakutavate roogade kohta praegusest rohkem teada.


Vähest teadlikkust pakutavate roogade kohta peetakse oluliseks takistuseks tervislikuma eluviisi harrastamisel. Uuringust selgus, et söögikohtade külastajad eelistavad varasemast enam teada, mis on nende toidus, milline on kasutatud toorainete päritolu ning mida on tehtud toiduohutuse tagamiseks.

80 protsenti vastanutest peab suuremat teavet oluliseks, et osata paremini hinnata söödava toidu tervislikkust. Veidi enam (87 protsenti) vastajatest tunnistas, et kui neil oleks infot söögikohas pakutavate roogade toiteväärtuse kohta, valiksid nad menüüst tervislikuma roa.

Kõige rohkem tunnevad väljas sööjad puudust toidu päritolu, valmistamisviisi ja toiteväärtuse infost. Ligi kaks kolmandikku vastanutest pidas oluliseks tuua menüüs välja madala rasva-, soolasisalduse ja kalorsusega road.

Toitumisteadlase Mai Maseri hinnangul pööravad ka eestlased toiduvalikute tegemisel kõige rohkem tähelepanu loomse rasva hulgale toidus. Samuti peetakse oluliseks toidukauba päritolu ning järjest enam on Maseri sõnul näha ka inimeste teadlikkuse kasvu soola hulga piiramise kohta toidus.

«Siin saavad palju kaasa aidata ka toitlustusasutused, vähendades soola lisamist toidule ja andes selle kohta ka vastavat infot. Menüü lisana pakutav täpne teave kõigi roa koostisesse kuuluvate toidu komponentide kohta oleks kindlasti väga tervitatav,» lisas ta.

Ka Swissôtel peakokk Taigo Lepiku sõnul tunnevad Eesti söögikohtade külastajad üha rohkem huvi, mida neile pakutavad road sisaldavad ja vajadus informatiivsemate menüüde ja teadlikuma klienditeeninduse järele kasvab.

«Kui mõned aastad tagasi oli kliendil prioriteediks veenduda allergeenide olemasolus, siis täna tuntakse selle kõrval huvi ka tooraine päritolu, toidu võimaliku toiteväärtuse ja selles sisalduvate toidulisandite, sealhulgas lõhna ja maitse tugevdajate olemasolu kohta,» möönis Lepik.

Uuringu viis läbi BrainJuicer, sellest võttis osa 3500 inimest USAst, Suurbritanniast, Hiinast, Saksamaalt, Venemaalt, Brasiiliast ja Türgist.

Tagasi üles