Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestlased priiskavad reklaamiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Olustvere kooli reklaamplakat
Olustvere kooli reklaamplakat Foto: Marko Saarm

Eestis kulutati 2016. aastal reklaamile inimese kohta 71,5 eurot, samas kui Lätis kulutati 39,4 eurot ja Leedus 37,1 eurot.

Baltimaade reklaamiturg oli 2016. aastal väärt 278,8 miljonit eurot ehk 2,9 protsenti rohkem kui aasta varem, selgub Kantar TNS andmetest.

Leedu reklaamiturg kasvas 5,9 protsenti 107,1 miljoni euroni, Eestis kasvas turg 1,6 protsenti 94,1 miljoni euroni ja Lätis kasvas turg 0,5 protsenti 77,6 miljoni euroni.

Reklaamituru osakaal sisemajandusekoguproduktis oli kõige suurem Eestis, kus see oli 0,45 protsenti. Lätis oli see 0,31 protsenti ja Leedus 0,28 protsenti.

Kantar TNS esindaja Oskars Rumpēters ütles, et 2016. aastal nägid Baltimaad suurimaid investeeringuid reklaamindusse alates 2008. aastast kui investeeriti 406 miljonit eurot. Kõige suuremat kasvu näitas internetireklaamindus, millesse investeeriti kaks korda rohkem kui 2010. aastal. Andmed ei hõlma aga informatsiooni reklaamide kohta rahvusvahelistel platvormidel nagu Google, Youtube, Facebook ja teised.

Kantar TNS andmetel oli suurim turuosa ehk 39,7 protsenti telereklaamidel. Internetireklaamid moodustasid turust 19,5 protsenti, ajalehereklaamid 11,1 protsenti, raadioreklaamid 10,5 protsenti, välireklaamid 10,3 protsenti, ajakirjareklaamid 8,3 protsenti ja kinodes linastuvad reklaamid 0,5 protsenti.

Tagasi üles