/nginx/o/2011/02/16/517727t1h5446.jpg)
Tartu ülikooli tehnoloogiainstituudi direktor Erik Puura sõnul näitab idee keelata aastaks 2050 euroliidu kesklinnades bensiini- ja diiselmootoriga autod Siim Kallast visionäärina ning on pole sugugi võimatu, kuid jätab palju lahtisi otsi.
Tartu ülikooli tehnoloogiainstituudi direktor Erik Puura sõnul näitab idee keelata aastaks 2050 euroliidu kesklinnades bensiini- ja diiselmootoriga autod Siim Kallast visionäärina ning on pole sugugi võimatu, kuid jätab palju lahtisi otsi.
«Idee on väga progressiivne ja selliseid visionääre on vaja,» ütles Puura ERR Uudistele.
«Ma arvan, et Euroopa Liidu ametlik süsteem võib selle tugevasti heaks kiita. Samas mitmed lobigrupid ja ka konventsionaalsed autotöösturid võivad olla pisut häiritud, sest nad on näinud seda protsessi järk-järgult arenevana ning nad pole ilmselt nii kaugele ette mõelnud,» sõnas ta.
Tema sõnul sõltuvad edasised arengud valdavalt sellest, millal jõuab kätte naftatipp - ehk millal nafta tootmine maailmas saavutab maksimaalse taseme ja hakkab langema - ning kuidas arenevad elektriautode tehnoloogiad.