Fazer teatas eile, et müüs Eesti poodide ahjusoojade pagaritoodete lettides mullu üle 1600 tonni kohapeal valmistatud küpsetisi. Samas tunnistas firma Eesti haru juht täna, et osa nendest toodetest saabub poodi külmutatud pooltoodetena.
Ka Eesti ahjusoojade saiade lettidelt leiab varem külmutatud tooteid
Briti ajaleht Daily Mail paljastas, et Suurbritannia poodides müüdavad värsked saiad-pirukad on mõnel juhul enne letile jõudmist sügavkülmas oodanud kuid, mõnel juhul isegi kuni aasta.
41 Eesti kaupluses opereerib värskete pagaritoodete letti Fazer. Fazer Eesti juhatuse esimees Kristjan Kongo ei varjanud, et osa nende «ahjusoojade pagaritoodete» lettides müüdavast kaubast tuleb erinevatelt koostööpartneritelt sügavkülmutatud pooltoodetena. See, kui kaua üht või teist saia või pirukat külmutatuna hoitakse ja hoida võib, sõltub tema sõnul tainast ja täidisest.
Kringlite ja stritslite ostjad võivad Kongo kinnitusel siiski olla kindlad, et nende jaoks tehakse kõik otsast lõpuni konkreetse tellimuse peale valmis.
Europarlamendis käib praegu arutelu selle üle, kas eelnevalt sügavkülmutatud toodete sulatatud kujul müümisel peaks kasutama märgistust «sulatatud» või mitte. Sellise nõude kehtima hakkamine on Daily Maili teatel vastumeelt just värskete pagaritoodete müümisega seotud ettevõtetele. Nende hinnangul ajaks selline märge värske saiakese juures ostja vaid segadusse.
Ka Kongo esialgne kommentaar oli, et sarnase märgistuse kasutamine tekitaks inimestes pigem küsimusi ning nõuaks rohket selgitustöö tegemist.