Europarlamendis on kaalumisel märgistusnõue, mis paljastaks värskete pagaritoodete lettides müüdavate toodete külma saamisloo ehk siis selle, et osa neist on enne letile jõudmist sügavkülmas veetnud nädalaid.
Kaalumisel olev märgistusnõue paljastaks värskete saiade saladuse
Nimelt arutab europarlament muudatusettepanekuid toidumärgistust puudutavale direktiivile. Juba selle algvariandis oli sees nõue, et spetsiaalselt töödeldud toidu juures peaks olema vastav märge – näiteks suitsutatud, külmutatud või sulatatud. Euroopa Komisjon asus veebruari lõpus seisukohale, et sarnane nõue võiks ka kehtima jääda.
See tähendab, et toodetele, mis on enne müüki olnud külmutatud, kuid jõuavad letile sulatatud kujul, peaks lisama märke «sulatatud».
Briti ajalehe Daily Mail andmetel pole märgistuse kaalumine meele järgi värskete pagaritoodete müügiga seotud firmadele. Kuigi euronõude eesmärgiks on tuua tarbijatele rohkem selgust, väidab vastaspool, et sarnase märke lisamine saiade-pirukate juurde ajaks inimesed hoopis segadusse.
Ajalehe andmeil on ettevõtjatel märgistuse vastu võitlemiseks ka põhjust – ühes varasemas artiklis paljastas Daily Mail, et poes värskena müüdavad saiad ootavad letile jõudmist külmutatud kujul kuid ja mõnel juhul isegi kuni aasta.
Suurbritannias on käima lükatud ka liikumine «Real Bread Campaign», mis võitleb kvaliteetsema leiva eest. Liikumise eestvedaja Andrew Whitley ütles ajalehele, et poodides jätavad värskete pagaritoodete letid mulje, et kõik saiad-pirukad on valminud ja ahjust võetud kohapeal. «See on pettus, sest tegelikult on paljud neist varem külmutatud,» lausus mees.
Millised toidumärgistuse nõuded lõpuks kehtima hakkavad, on praegu võimatu öelda, sest arutelud on paralamendis alles käimas.