Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Rasmus Ruuda kinnitusel ei oleks teedemaksu kasutamine kuidagi parem aktsiisist ning taolist maksu ei ole mõtet Eestis kehtestada.
Ministeerium: Eestis ei ole mõtet teedemaksu rakendada
«Tasuliste teede teemal tulevad välja erinevused suurte ja väikeste riikide vahel. Ehk siis Eesti ei ole võrreldav Saksamaa või Prantsusmaaga,» nentis ta. Üldine teekasutustasu saaks Ruuda kinnitusel toimida siis, kui see annaks parema efekti kui kütuseaktsiis.
«See tähendab, et tasu oleks diferentseeritud sõiduki tüübi ja sõidu asukoha järgi, näiteks kallim linnades, odavam maapiirkondades,» täpsustas Ruuda.
Selline süsteem on Ruuda kinnitusel tänu tehnoloogia arengule võimalik juba praegu, aga praktikas nõuaks selle juurutamine päris kaua aega.
«Teatud lõike maksustada on Eestis üsna keeruline, sest meil ei ole kiirteid, kus see oleks lihtsalt administreeritav. Eestis on igale teele väga väikeste vahemaade tagant peale- ja mahasõidud ning teekasutustasu kehtestamine nõuaks ebaproportsionaalselt suurt administreerimiskulu. Ehk meil ei ole selliseid klassikalisi «tollitavaid teid» nagu on mujal kiirteed.» nentis ta.
Ruuda sõnul saab Eestis teemaksust rääkida kolmel juhul. Esiteks siis, kui minnakse täielikult üle alternatiivsetele kütustele ning teiseks eesmärgiga liikluskoormust vähendada. Üldist teemaksu saaks kasutada ka saastaja maksab printsiibi rakendamisel linnades. Aga viimasel juhul peaks Ruuda väitel kütuseaktsiisi kaotama, et mitte suurendada kogu maksukoormust, vaid kanda see suurematele saastajatele.