:format(webp)/nginx/o/2017/05/19/6680037t1h72ff.jpg)
Lisaks seaduslikele investeerimispakkujatele on selles valdkonnas hakanud figureerima petturid, kes püüavad inimeste usalduse võita telefoni teel, lubades enneolematut tootlust ja kasutades kelmusele viitavaid võtteid.
Lisaks seaduslikele investeerimispakkujatele on selles valdkonnas hakanud figureerima petturid, kes püüavad inimeste usalduse võita telefoni teel, lubades enneolematut tootlust ja kasutades kelmusele viitavaid võtteid.
Swedbanki rahaasjade teabekeskuse juht Kati Voomets toob esile, et viimasel ajal on Eestis levima hakanud telefonikõned, milles tutvustatakse erinevaid investeerimisvõimalusi ja lubatakse kiirelt suurt kasumit. Kõnes kasutatakse pealetükkivat tooni, mille eesmärk on panna klient tegema kohest investeerimisotsust. Helistajad kasutavad inimeste usalduse võitmiseks tihti välismaal registreeritud veebilehti ja viitavad, et tegemist on pika ajalooga ettevõtetega.
Kui müügikõne on läinud edukalt, küsitakse kliendilt pangakaardi ja isikut tõendava dokumendi andmeid. Lisaks võidakse küsida ka muud isiklikku infot või suunatakse klient ettevõtte veebilehele ise oma andmeid sisestama.
Kuidas käituda, kui saad sellise kõne?
Kui juhtub, et inimene on investeerimiskõne käigus või selle järel oma kaardiandmed edastanud või koguni ise need ettevõtte kodulehel sisestanud, siis selliseid tehinguid on hiljem keeruline vaidlustada ja raha tagasi saada.
Kaardiorganisatsioonid menetlevad selliseid vaidlusi ainult juhul, kui on olemas kirjalik leping, kus on üheselt mõistetav kokkulepe, mille vastu teine pool on eksinud. Lisaks ei saa vaidlustada tehinguid, mis puudutavad potentsiaalseid kasumilubadusi investeerimisfirmade poolt, kui kasumilubadused ei ole täitunud.
Pea meeles!