Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Võimas: Eesti parkimisäpp Barking jõuab miljonitehinguga Hongkongi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Barkingu meeskond koos Hiina partneritega
Barkingu meeskond koos Hiina partneritega Foto: Barking

Eesti idufirma Barking laieneb värskelt sõlmitud miljonitehinguga Aasia turule, kus esmalt käivitatakse teenus Hongkongis ja seejärel laienetakse kõikidesse suurematesse linnadesse – Pekingisse, Shanghaisse ja Chengdusse.

Hiina turule jõudmiseks sõlmis Barking Hiina kinnivaraettevõtjast äripartneriga frantsiisilepingu, mis annab sellele õiguse kasutada eestlaste kaubamärki ja tehnoloogiat.  Barking saab lepingu kohaselt protsendi käibelt, mis peaks eelduste kohaselt jõudma kahe-kolme aasta pärast 10 miljoni eurose aastakäibeni, ütles Barkingu tegevjuht Kustas Kõiv Postimehele.

Tema sõnul on Hiina partneril pikaajaline kogemus ja valmisolek jõuliselt investeerida ning tasuda ka näiteks turu eksklusiivõiguse eest.

«Heade partnerite leidmine on ilmselt kõigile ettevõtetele proovikivi. Meid kindlasti saatis ka õnn, sest koostööpartnerid jalutasid Barcelona Smart City messil meie EASi boksi sisse ja tehinguni jõudsime poole aastaga,» lisas Kõiv.

Barking on 2015. aastal loodud mobiilirakendus, mis annab autojuhtidele võimaluse parkida seni avalikkusele suletud olnud parkimiskohtadele nagu erinevate asutuste ja korteriühistute parklad ning eraparklad ja teha seda linna soodsaimate hindadega.

Kui Eesti parkimise kogukäive on hinnanguliselt 15 miljonit eurot aastas, siis Hiinas ainuüksi parkla haldamise aastast käibemahtu hinnatakse kuue miljardi suuruseks. Hiina on küll üks maailma suurimaid autotootjaid ja kontrast vabade parkimiskohtade ja omandis olevate autode vahel on meeletu: sõidukeid on 180 miljonit ja parkimiskohti vaid 50 miljonit.

«Juba üksnes need numbrid annavad aimu Barkingu kasvu potentsiaalist. Parkimiskohtade puudus on Hong Kongis tõsiseks probleemiks. Seal maksab ainuüksi üks parkimiskoht ligi 300 000 eurot. Tallinnas on see number kümme korda väiksem,» lisas Kustas Kõiv.

Tänaseks on Barkingu süsteemi lisatud üle 4000 parkimiskoha nii Eestis, Budapestis, Riias, Kiievis kui ka Helsingis.

Tagasi üles