Maksu- ja tolliameti uue strateegia järgi algab suhtlus sõbralikust telefonikõnest ning probleemide korral saab ettevõtja ise enda maksuasjad korda ajada.
Maksuamet näitab pehmemat poolt
«Iidamast-aadamast oli ju teada meie negatiivne maine avalikkuse silmis ja et meisse ei suhtutud väga hästi – maksumaksjate ja meie vahele oli piir tõmmatud. Leidsime, et selle piiri muutmiseks on vaja avatud suhtlust maksumaksjaga, et nad meid ei kardaks,» räägib maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna juhataja Jaanus Värk Äripäevas.
Kui vanasti algas maksuameti kontroll karmi käsuga andmed ja dokumendid esitada, siis nüüd on esimene samm viisakas telefonivestlus, kus amet palub selgitusi või juhib tähelepanu võimalikele vigadele. Kui maksumaksjal on soov ja tahe asi ise korda teha, pole kontrollima ja maksuotsust välja kirjutama minna vajagi.
«Ettevõtted usaldavad MTAd iga aastaga üha rohkem, sest nad ei näe ametis vaenlast, vaid pigem partnerit,» ütles kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts. Loe pikemalt Äripäevast.