Päevatoimetaja:
Sander Silm

Sõidukite müük on püstloodis tõusnud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Auto
Auto Foto: Urmas Luik

Statistikaameti andmetel kasvasid veebruaris müügimahud enamike kauplusegruppide lõikes. Sõidukikaubanduses suurenesid müüginumbrid koguni 58 protsenti.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusanalüüsi talituse peaspetsialisti Karel Lemberi sõnul tuli kasv peamiselt mootorsõidukite ja nende lisaseadmete müügist, remondi osas oli kasv tagasihoidlikum.

«Siin tuleb, tõsi küll, arvestada sellega, et möödunud aasta veebruar oli automüüjatele jälle viimase kümne aasta halvim kuu, nii et suur osa muljetavaldavast kasvunumbrist läheb seekord harukordselt madala baasi arvele,» nentis SEB ökonomist Hardo Pajula.

Ka tükiarvestuses on mootorsõidukite müük Pajula kinnitusel oma endisest hiilgeajast veel väga kaugel, kui 2007. aasta mais võeti Eestis arvele 3231 uut sõiduautot, siis selle aasta veebruari näitaja jäi alla 1000. Alates 2009. aasta algusest on üle tuhande uue sõiduauto kuus arvele võetud vaid neljal korral.

Mootorikütuse müük spetsialiseeritud kauplustes jäi Lemberi sõnul aastatagusega samale tasemele, hoolimata kiirelt kasvanud kütusehindadest. Sellest tulenevalt kasvas mootorikütuse müüjate müügitulu aastaga 12 protsendi võrra. «Mahtude langust aitab vältida majanduskasvust tingitud autoliikluse tihenemine,» nentis Lember.

2011. aasta veebruaris suurenes jaemüük püsivhindades statistikaameti andmetel 2 protsenti, ulatudes 260 miljoni euroni. Eelmise kuuga võrreldes vähenes müük 2 protsenti, kuid sesoonselt korrigeerituna näidati ka selles arvestuses väikest kasvu. Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 317 miljonit eurot, suurenedes aastaga 8 protsenti.

«Üha enam on näha, et majanduse kasvule pöördumine hakkab lõpuks ka sisetarbimisse jõudma. Kuigi tööpuudus on vähenenud juba enam kui pool aastat, on inflatsioon pärssinud tarbija ostuvõimet ja kindlustunde kasvu. Sellegi poolest on järgnevatel kuudel oodata pigem müügimahtude kasvu,» kommenteeris Lember jaemüügistatistikat.

Tagasi üles