Täna, mil ajalehed üle maailma püüavad oma ajakirjandusliku sisu pealt teenida raha uute digiplatvormide ja tasulise veebiväljaande abil, tasub vaadata, kuidas läheb brittide klassikalises stiilis päevalehel The Times.
Brittide The Timesi maksulised digiplatvormid kerges kasvutrendis
Oma veebiväljaande tegi The Times tasuliseks mullu juulis.
Veebruariks oli tõusnud kuu jooksul digiplatvormidel ja lehe tasulises veebis lehe sisu eest raha maksnud lugejate arv 228 000ni. Sama näitaja oli mullu oktoobris 205 000, kirjutab Marketing Week. Nende arvude sisse pole arvetatud veebile 24-tunnise ligipääsu ostnud lugejaid.
Nädalane juurdepääs Timesi veebile maksab kaks naela, ühe naela eest saab osta 24-tunnise pileti (1 nael võrdub 1,13 euroga). IPadi ja e-lugeri Kindle versioon maksab nädalas samuti kaks naela. Esimese 30 päeva eest küsib ajaleht veebis ühe naela.
Digitaalseid püsitellijaid oli lehel veebruari seisuga 79 000. Oktoobris oli püsitellijaid umbes 50 000.
Meediaanalüütikud on nimetanud andmeid raha maksnud lugejate kohta, kes kasutavad digitaalseid kanaleid, «ebaveenvateks» ja «ähmasteks», kuna neist ei joonistu välja detailsed trendid.
Samas on loomulikult selge, et veebi tasuliseks muutumine vähendab veebilugejate arvu. Mullu teises kvartalis, enne tasu kehtestamist, külastas lehe veebikülge 3,1 miljonit unikaalset kasutajat, kui pärast tasu kehtestamist langes see number kolmandas kvartalis 1,7 miljonini.
Uuringufirma Nielsen pakkus mullu oktoobris, et tasulises veebis hakkab The Timesi sisu eest lähemas tulevikus järjepideval moel raha maksma 362 000 inimest, mis on 11,6 protsenti enne tasuliseks minemist olnud veebikülastajate hulgast.
Kuigi digiplatvormide hinnad on üsna kõrged, väidab The Times, et ta ei muretse oma lugejate maksujõu pärast, kuna 79 protsenti lehe «pühendunud» lugejatest teenib keskmisest suuremat palka, mis on turundajate vaatevinklist mõistagi ka ihaldusväärne sihtrühm.
Timesi väljaandva News Internationali peadirektor Rebekah Brooks ütles: «Tehnoloogia defineerib täna ümber meie tööstusharu ja me ei mõõda enam müügi- ja edunumbreid ainult ajalehe paberversiooni tiraažinumbriga. Kombinatsioon trükist ja digiplatvormidest on tugev jõud meie suurepärase ajakirjanduse ja kommertsiaalse edu jaoks.»
Ja päris lõpuks The Timesi Suurbritannia paberväljaande trükiarvudest. Veebruaris oli lehel tööpäeviti tiraažiks 445 000 ja pühapäeval 1, 045 miljonit eksemplari. Võrreldes mulluse veebruariga langes lehe tööpäevane tiraaž 2,5 protsenti. Lehe pühapäevase väljaande tiraaž on jooksva aasta võrdluses kasvanud 0,6 protsenti.