Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vaata, milline näeb välja esimene isejuhtiv elektriline kaubalaev (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Autonoomse laeva YARA Birkeland kontseptsioon
Autonoomse laeva YARA Birkeland kontseptsioon Foto: Kongsberg

Norra plaanib järgmisel aastal kasutusse võtta maailma esimese täielikult automatiseeritud ja elektrilise kaubalaeva.

Väetisetootja Yara International alustas koostööd tööstuskontserni Kongsbergiga ehitamaks laev Yara Birkeland, mis veaks väetist kolme Lõuna-Norra sadama vahel.

Aluse sõiduulatus on üle 65 meremiili ning see saab transportida ligi sadat konteinerit kiirusel 12-15 sõlme, ehk 22-28 kilomeetrit tunnis.

Esialgu on laev mehitatud kuid 2019. aastal loodetakse üle minna kaugjuhtimisele ning 2020. aastaks loodetakse üle minna täielikult autonoomsele juhtimisele, teatasid ettevõtted ühises avalduses.

"Iga päevaselt on vaja enam kui sadat diiselveoki sõitu, et transportida kaupa Yara Porsgrunni vabrikust sadamatesse Brevikis ja Larvikus, kust me tarnime kaupa klienditele üle maailma," ütles Yara tegevjuht Svein Tore Holsether.

"Selle uue autonoomse elektrilise alusega saame suunata transpordi teedelt merele ja seeläbi vähendada müra ning tolmu emissioone, parandada teeohutust ja vähendada lämmastikoksiidide ja süsihappegaasi emissioone," lisas Holsether.

Üleminekuga vähendatakse Yara hinnangul süsihappegaasi emissioone 678 tonni võrra aastas ning laeva akude laadimiseks tarvilik elekter tuleb peaasjalikult hüdroelektrijaamadest.

Tagasi üles