Taavi Kotka: Eesti iduettevõtted on turundajatena kräpp

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitu aastat majandusministeeriumis IT ala asekantslerina töötanud Taavi Kotka lahkus ametist jaanuari lõpus.
Mitu aastat majandusministeeriumis IT ala asekantslerina töötanud Taavi Kotka lahkus ametist jaanuari lõpus. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Põhjus, miks Eesti vähegi edukad iduettevõtted oma marketingitiimid Eestist välja kolivad, sai taaskordse kinnituse endise IT-ärimehe ning riigiametniku ja praeguse tarkvaraettevõtte Plumbr müügijuhi Taavi Kotka värske mõtteavalduse näol.

Kotka kirjeldas keskkonnas Medium nimelt oma uue töökoha meeskonda järgmiste sõnadega: «95 protsenti ettevõttest on insenerid, seega – nagu kõik Eesti startupid – neil on maailmatasemel tooted ja tehnoloogia, kuid nad on kräpp, mis puutub müüki ja turundust.»

Tema hinnangul pole üldsegi naljakas ka teadmine, et eestlased on pigem rahvus, kes armastab oodata, millal kliendid neile helistavad.

Kotka tõi näite ka nüüdseks ühe edukama Eesti startup-ettevõtte Zeroturnaround näol, mis proovis aastaid edutult oma arendajatele mõeldud Jrebel toodet müüa, kuid äri muutus kohe edulooks, kui marketingi osas pani õla alla ettevõte Bain Capital. Sama olukord olevat tema hinnangul ka Plumbriga.

Peaagu kõik Eesti edukad iduettevõtted on Eestisse jätnud vaid oma arenduskeskused ning peakontorid ning turundus- ja müügiüksused on kolitud sinna, kus asub enim potentsiaalseid ostjaid – valdavalt Londonisse ja USA-sse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles