"Tuginedes ettevõtte kirjeldatud asukohavaliku baaskriteeriumitele, palume kõrvaldada eriplaneeringust Pärnu-, Põlva- ja Jõgevamaa. Ettevõte on oma taotluses selgelt osutanud, et planeeringu ala võiks piiritleda Tartu- ja Viljandimaa Suure Emajõe lähedase piirkonnaga," märgib ministeerium kirjas rahandusministeeriumile.
Majandusministeerium nõustub ettevõtte hinnanguga ja märgib, et arvestades veetarvet ja heitvee ärajuhtimist ning soovi kasutada Eesti ja vajadusel Põhja-Läti metsaressurssi, sobib tehase asukohaks Eestis Tartu- ja Viljandimaa Suure Emajõe lähedus, mis on ainus piisava vooluhulgaga jõgi Kesk- ja Lõuna-Eesti piirkonnas. "Nii vee kui ka tooraine kättesaadavus mõistlikust kaugusest on projektile möödapääsmatult vajalikud," seisab kirjas.
"Tartumaa ja Viljandimaa kui reaalselt võimaliku tehase asukoha kasuks kõneleb ka selle piirkonna lähedus ja hea raudteeühendus Põhja-Lätiga, mis veelgi vähendab hüpoteetilist survet Eesti raiemahtudele. Seetõttu ei ole ainuüksi haldusmenetluse efektiivsuse ja selguse huvides otstarbekas tehase asukohti kaaluda Eesti territooriumil paikades, kuhu Est-For Invest ei pea tehase rajamist võimalikuks," märgib ministeerium.
Mai alguses kirjutas Est-For Invest juhatuse liige Margus Koheva kirjas ministrile, et planeeringuala laiendamine Pärnu, Jõgeva ja Põlva maakonda ei ole vajalik ega põhjendatud ning palus eelnõu muuta ning piirduda Est-Fori taotluses määratletud alaga Viljandi ja Tartu maakonnas.
Eelmisel nädalal ütles Kohava Postimehele, et kui kuni 10 kilomeetri kaugusel Suurest Emajõest ühtegi sobivat asukohta ei õnnestu Tartu- või Viljandi maakonnas leida, tuleb Eestisse tehase rajamise plaanidest üldse loobuda.