Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Saku hakkas meemaitselist mõdu tegema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mõdu.
Mõdu. Foto: Tarbija24

Saku õlletehases villiti eile kella 15.20 ajal pudelitesse esimene laar äsjavalminud mõdujooki, mis peagi ka poodi müügile tuleb.


Õlletehase turundusdirektori Kadri Ärmi sõnul oli tegu paraja julgustükiga, sest pole teada, kuidas tarbijad selle, ühelt poolt ammutuntud, kuid teisalt tundmatu joogi vastu võtavad.

Mõdu on tegelikult tuntud tsivilisatsioonide algusest peale.«Eriti suure populaarsuse saavutas see keskajal, kus seda peeti õllest ja veinist paremaks ning seetõttu ülikute joogiks,» rääkis uue joogi esitlusel Mustpeade majas kunstiteadlane Jüri Kuuskemaa.

Tema sõnul oli mõdu ka vanas Tallinnas väga hinnas ja selleta ei toimunud ühtki suuremat pidustust. Kõige kuulsam oli Riias valmistatud mõdu. Üle kahe liitri korraga Kuuskemaa juua ei soovitanud, sest see võtvat jalad alt. Nimelt on mõdu oma 4 protsendi suuruse alkoholisisaldusega kergelt joovastav jook.

Saku peaõllemeister Enn Kärblane rääkis, et mõdu väljatöötamine kestis ligi aasta, sest oli vaja leida õige tasakaal eri toorainete ja magususe osas. Pidama jäädi meemaitse ja poolmagusa variandi juurde.

Tegelikult on Saku eelmise sajandi algul mõdu lühikest aega tootnud, aga vahepeal on selles pikem paus olnud.

Õlletehase juhtkond toonitab, et mõdu ei ole õlu ja see jook on suunatud hoopis teisele sihtrühmale, kelle hulgas on kindlasti palju naisi. Juhus pole seegi, et see tuli välja enne suve, sest näiteks kali on puhtalt suvejook.

Pooleliitrises klaaspudelis mõdu peaks poeletil hakkama maksma 85 senti ehk samapalju kui keskmine õlu. Hiljema hakatakse seda villima ka liitrisesse plastpudelisse.

Saku põhikonkurendi A. Le Coq õlletehase juht Tarmo Noop ütles, et katsetasid mee baasil mõdujoogiga kümne aasta eest aga see ei osutunud populaarseks.«Praegu meil selliseid mõtteid peas ei liigu, aga konkurendile soovime edu,» lausus ta.

Tagasi üles