Kuna 17. aprillil valivad soomlased endale uue parlamendi, on omaselt moodsale ühiskonnale melu tekitamas kõik valimisreklaamidega seonduv.
Soome parlamendivalimiste kandidaadid Seppälä välireklaamidel
Nii osalevad kaks kandidaati - Nasima Razmyar (sotsid) ja Jani Toivola (rohelised) praegu rõivamüüja Seppälä välireklaamikampaanias, kus nad reklaamivad Seppäla kevadkollektsiooni. Plakateid on täis kleebitud paljud Helsingi bussipeatusud, kirjutab Iltalehti.
Kuigi nii mõnedki arvavad, et tegu on peenikese skeemiga enne valimisi pildile pääsemiseks, räägib reklaamiagentuur SEK muud juttu. Agentuuri esindaja Anita Karttuneni sõnul ei teadnud ta kampaaniat planeerides, et nende reklaamnägudel tekib mõte parlamenti kandideerida.
Kui see tõsiasi aga selgus, kontollis agentuur üle, kas seadused lubavad kandidaatidel reklaamides osaleda, midagi keelavat ei tuvastatud.
Üks reklaamnäost kandidaaat Jani Toivola ei näe oma avalikes rollides konflikti. «Mul on muu töö ka, kui vaid kandidaadiks olemine,» sõnab näitleja, disainer ja tantsija, lisades, asjad on kõige paremas korras sellegipärast, et kõnealune Seppälä kampaania, pealkirjaga «Usalda ennast», julgustab noori arendama oma talente.
Ka Nazima Razmyar kiidab Seppälät toreda ja sotsiaalse sõnumiga kampaania eest, kus kandidaadina osalemises ta probleemi ei näe, kuna probleemi ei näinud ka Seppälä ja reklaamiagentuur.
«Neil oli selline nägemus, et kevad ja suvi tulevad nagunii ja valimistest hoolimata.» Razmyari arvates tuleb noortel naistel usaldada ennast ja oma andeid. «Kui saan olla eeskuju, kasvõi rõivareklaami kaudu, teen seda meelsasti,» ütles Razmyar.
Nazima Razmyari vanemad tulid Afganistanist Soome elama 18 aastat tagasi, hiljuti pälvis ta tuntust osalusega Soome telesaates «Tantsud tähtedega», ka valiti ta mullu «aasta pagulasnaiseks».
Toivola on pärinud oma tumedama nahavärvi keenialasest isalt, kui mehe ema on soomlanna.
Toivola ja Razmyar tunnistavad, et palju raha nad oma valimiskampaanias ei kuluta. Vaata kõnealuseid reklaame Iltalehti võrguväljaandest siit.
Kampaania visuaale näeb Seppälä kodulehelt siit, kui vajutada avanenud vaates lehekülje alaserval kirjale «Luota itseesi».