Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti ettevõtjad ihkavad kallimaid autosid kui Baltikumi kolleegid (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti firmad liisivad kallimaid autosid kui naaberriikide ettevõtjad.
Eesti firmad liisivad kallimaid autosid kui naaberriikide ettevõtjad. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Swedbanki Balti riikide liisingustatistika näitab, et kõige kallimaid autosid liisivad Eesti ettevõtted, populaarseimad on Toyota sõidukid. 

Swedbank Liisingu juhatuse liige Heli Silluta märgib, et kõige tõenäolisemalt ostavad autosid liisinguga Eesti ettevõtjad, samas on uute ostetud autode osakaal siin kõige madalam – 63 protsenti.

Samal ajal moodustavad naaberriigis Lätis ettevõtete liisitud autode hulgast uued mudelid 68 protsenti ja Leedus ulatub uute liisitud mudelite osakaal lausa 74 protsendini. «Kuid kui vaatame protsentide asemel tükke, näeme, et siin juhivad eestlased. 2016. aasta jooksul ostsid Eesti ärikliendid liisinguga 3015 uut autot, samas kui Leedus oli arv märkimisväärselt madalam, vaid 1871,» võrdleb Silluta.

Liisinguteenust kasutavad Eesti ärikliendid ostavad pisut kallimaid autosid kui leedulased või lätlased, kui võtta aluseks autode väärtus ilma käibemaksuta. Eestis on keskmine auto ostuks kasutatud summa 22 817 eurot, Leedus on summa veidi väiksem (22 475 eurot) ja Lätis mitu tuhat madalam – 20 646 eurot.

Möödunud aastal eelistasid kõigi kolme Balti riigi ärikliendid enamikul juhtudel Volkswagen Groupi toodangut. Eestis loovutas Volkswagen esikoha Toyota sõidukitele.

Lätis ja Leedus hõivasid Toyota autod vastavalt teise ja kolmanda koha. Ka Volkswagen Groupi teine kaubamärk – Škoda – on endiselt populaarne. Leedus on see äriklientide hulgas populaarsuselt teine kaubamärk ja Eestis kolmas. 

Käesolevaks aastaks prognoosib Swedbank liisinguteenuste kiire kasvu jätkumist kõigis Balti riikides.

Tagasi üles