Päevatoimetaja:
Sander Silm

Märtsis jäeti Eesti jaekauplustesse enam kui 500 miljonit eurot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Riidepood
Riidepood Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta märtsis 2016. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 6 protsenti, teatab statistikaamet. 2017. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 545,7 miljonit eurot.

Kui veebruaris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 1 protsendi, siis märtsis kasv kiirenes. 2017. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 545,7 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv märtsis kiirenes. Kui veebruaris kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3 protsenti, siis märtsis oli kasv 11 protsenti.

Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 33 protsenti.

Müügitulu suurenes veel ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 16 protsenti), kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 15 protsenti).

 Samuti muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 12 protsenti) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 12 protsenti).

Müügitulu vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes.

Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnevatel kuudel väikest langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta märtsiga võrreldes 2 protsenti.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 4 protsenti.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu 16 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2 protsenti. 2017. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 3 protsenti.

Tagasi üles