Vaade kampaaniale: Krediidipanga tarbimislaenude plakat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helene Vetik
Helene Vetik Foto: Priit Simson/Postimees

E24 turundusrubriik jätkab täiesti subjektiivselt silma- ja kõrvajäänud reklaamide põhjalike tutvustustega. Seekord heidame pilgu Krediidipanga kontorite vaateakendel esitletud mammutipildiga plakatitele, mis kutsuvad üles võtma tarbimislaenu. Esmalt saab sõna Krediidipanga esindaja, misjärel kommenteerib plakatit reklaamiagentuuri Taevas AD Helene Vetik.

Kampaania eesmärk, toote positsioneerimine

Krediidipanga kommunikatsioonijuht Allan Soon: «Inimeste suuremate ostude finantseerimine pankade poolt on üle ilma laialt levinud. Kui masu ajal jäi riigil ja ettevõtetel, aga see tähendab, et ka inimestel kamba peale kokku teenimata kümneid miljardeid kroone, siis lülitus rahvas nn säästurežiimile ja tarbis vähem.

Eelmisel aastal aga hakkas Eesti majandus taas elavnema. See tähendab, et need inimesed, kel tööd on, tunnevad ennast kindlamini ja julgevad taas püsikaupu osta. Siin ongi Krediidipank abiks – kui enda säästudest napib, saab vajaliku eseme ostuks meilt puuduva summa laenata.

Sõna ja pilt peaksid andma inimestele selgelt märku, et pangast tasub taas tulla laenu küsima. Pole ju saladus, et masu ajal kandsid pangad miljardilisi kahjumeid ja laenukraanid keerati kõvasti koomale. Nüüd aga on ajad muutunud.

Selle muutusega mängibki mammuti kujund – reeglina inimesed ju teavad, et neid enam ei ole, aga meie ütlemegi, et nad on tagasi nagu ka võimalus laenu saada. Samuti on mammut tugev, kindel ja sõbralik (vt ka filmi «Jääaeg»), täpselt nagu ka Krediidipank.

Sihtrühmana nägime inimesi ja peresid neis linnades ja lähivaldades, kus asuvad Krediidipanga kontorid. Krediidipanga kontorid asuvad aga 11 linnas üle Eesti. Lisaks plakatireklaamile kontorite vaateakendel postitasime üle riigi 300 000 reklaamlehte, millel kujunduslik pool oli plakatile sarnane.

 Lisasime lehele tabeli erinevate laenusummade, laenuperioodide ja kuumaksetega, et inimestel oleks lihtsam leida enda võimalustele sobivaim variant.»

Tegijad

Idee ja tekstid: Krediidipanga turundusjuht Kaire Paavo, panga turundusspetsialist Jana Aruste ja kommunikatsioonijuht Allan Soon

Kujundus: Anu Lemsalu

Visuaal pärineb Krediipanga ühelt omanikult Bank of Moscow`lt

 

Eksperdi kommentaar

Helene Vetik (pildil fotoaknas), reklaamiagentuuri Taevas AD, reklaamikonkursi Eurobest medalist: «Reklaamiagentuuri AD-na tean ma väga hästi, kuidas mõne kampaania jaoks on piiratud vormistamisaeg, samas kui vahel on vastandolukord ja saab täielikult pühenduda, võtta appi professionaalsed illustreerijad või muud abilised.

Miks ma seda mainin, on see, et antud visuaali puhul ei näe ma, et sellele oleks üleüldse aega kulutatud. [Plakati-T.L.] tüpograafiline külg on väga rabe, tekstid on paisatud pillapalla ning ei moodusta tervikut, rääkimata peategelasest  - mammutist, kes võimsa gigantse looma asemel on kujundatud kihvaga karvakerana. 

Seega vaatamata sellele, et mulle absoluutselt ei istu teise inimese töö avalik pilkamine, pean ütlema, et antud tervik polegi nagu tervik.

Teksti poole tagasi pöördudes, näen plakatil kokku viite paigutust, igaüks neist on ka väga intensiivselt välja toodud. Millist peaks siis silm esimesena hoomama?

Ning pöördudes tagasi mammuti poole, pean tõdema, et kontseptsioon mammutitest ja laenudest ei tundu pangandusteemas sobiv juba eos. Paljud inimesed on saanud laenudega kõrvetada, see on tänapäeva Eestis äärmiselt delikaatne teema.

Kui üldse hetkeseisuga laenukampaaniat teha, siis strateegiliseks lähteülesandeks peab olema tarbija usalduse võitmine. Minu kui laenuvõtja (mitte kui AD) usaldust võidaks pigem faktid hetke majandusoludest või midagi muud tõsisemalt võetavat ning usaldusväärset. Muidugi võib teatud infot edastada kerge huumoriga või tähelepanu tõmbenumbriga, aga antud interpretatsioon minu jaoks lihtsalt ei toimi.

Võimalik, et kui illustratiivse poolega ja tekstiga oleks rohkem vaeva nähtud, ei tunduks ka kogu kontseptsioon nii sobimatu. Näiteks kui visuaalis näeksime tõeliselt eepilist, realistlikku mammutite karja liikumist, kusagil lagendikul suunaga linna poole, päikesetõus ja äärmuslik pateetilisus.

Igatahes oleks olnud vajalik eelarve ühe korraliku Photoshopi guru jaoks. Nii-öelda kui juba teha sellisel teemal tööd, siis täiega. Sealjuures võiks ka copy (tekst - T.L.) olla konkreetsem, tekstijaotus ühes kohas, näiteks «Nad on tagasi. Tarbimislaenud Krediidipangast.» veidi suuremalt ja sellele järgnevalt ülejäänud info. Lihtne ja loogiline. Üldiseks hinnanguks jääbki kahjuks negatiivne, kuigi ma ei tea, mis oludes antud visuaali tehti, milline oli eelarve ja ajakulu, seega baseerub minu arvamus rangelt sellel, mida nägin.»

 

Toimetuselt: Reklaamiagentuur Taevas klientide hulka on kuulunud DnB Nord Pank ja kuulub projektipõhiselt SEB

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles