Raudteetransport lähiaastail oluliselt kiiremaks ei muutu

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rong.
Rong. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Ehkki neljapäeval valitsuses kinnitatud riigi eelarvestrateegia aastateks 2018-2021 näeb ette suuremahulisi taristuinvesteeringuid, siis raudteetransport Eestis lähiaastatel oluliselt kiiremaks ei muutu. 

Majandusministri Kadri Simsoni sõnul on valitsuse eesmärk saada rongide maksimaalseks kiiruseks 135 kilomeetrit tunnis praeguse 120 asemel, vahendab ERRi uudisteportaal.

2013. aastal Eestisse jõudnud Elroni reisirongid oleksid võimelised sõitma 160-kilomeetrise tunnikiirusega.

«Kuna liiklusjuhtimissüsteem ise pärineb kaugelt nõukogude ajast, siis selle süsteemi nii-öelda tollane projekteeritud maksimumkiirus ongi 135-138 vahepeal. Investeeringumaksumus ainuüksi selle töö tegemiseks ulatub 70-80 miljoni euroni, millele lisanduvad paar ohutusalast täiendust,» selgitas Salomets.

Tagasi üles