Genfi autonäitus lubas külastajail heita pilk tulevikuautodele. Autotööstus on aga jõudnud suurte muutuste aega, kus vanad gigandid peavad vastu panema uute tulijate survele.
Genfi näitus esitles automaailma tulevikku
Automaailmas on viimasel ajal tugevaid müüginumbreid näidanud Renault’ ja Nissani liit, müües mullu ligi 5,5 miljonit autot. Ka BMW on viimasel ajal kõvasti müüki kasvatanud, seevastu teise Saksa hiiglase Mercedese viimased üleilmsed müüginumbrid näitavad järsku kukkumist.
BMW edu põhjuseks on 3-seeria.
Maailma kõige kasumlikum autotootja on endiselt Toyota. Viimase edukuse üheks nurgakiviks on hübriidauto Prius. Toyota on uuendanud ka Lexuse mudelit IS200, mis saab lisaks diiselmootori. Toyota on viimasel ajal märkimisväärselt suurendanud turunduskulusid, et rahustada autode tehnilise seisukorra ja ohutuse ümber puhkenud tormi.
Elektriautod ei üllata enam kedagi. Küll aga võib öelda, et Genfi autonäituse üheks iseloomulikuks jooneks olid väikesed linnaautod. Kui te arvate, et Renault Cliost enam väiksemat autot ehitada pole võimalik, siis eksite. Renault tuli välja kolmeistmelise Z17-ga. Ka Peugeot, Citroën ja Mitsubishi pingutavad selle nimel, et võita ülipisikeste autode ostjate südameid.