Päevatoimetaja:
Sander Silm

Genfi näitus esitles automaailma tulevikku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
India imeauto Tata Pixel.
India imeauto Tata Pixel. Foto: Reuters/ScanPix

Genfi autonäitus lubas külastajail heita pilk tulevikuautodele. Autotööstus on aga jõudnud suurte muutuste aega, kus vanad gigandid peavad vastu panema uute tulijate survele.

Automaailmas on viimasel ajal tugevaid müüginumbreid näidanud Renault’ ja Nissani liit, müües mullu ligi 5,5 miljonit autot. Ka BMW on viimasel ajal kõvasti müüki kasvatanud, seevastu teise Saksa hiiglase Mercedese viimased üleilmsed müüginumbrid näitavad järsku kukkumist.
BMW edu põhjuseks on 3-seeria.

Maailma kõige kasumlikum autotootja on endiselt Toyota. Viimase edukuse üheks nurgakiviks on hübriidauto Prius. Toyota on uuendanud ka Lexuse mudelit IS200, mis saab lisaks diiselmootori. Toyota on viimasel ajal märkimisväärselt suurendanud turunduskulusid, et rahustada autode tehnilise seisukorra ja ohutuse ümber puhkenud tormi.

Elektriautod ei üllata enam kedagi. Küll aga võib öelda, et Genfi autonäituse üheks iseloomulikuks jooneks olid väikesed linnaautod. Kui te arvate, et Renault Cliost enam väiksemat autot ehitada pole võimalik, siis eksite. Renault tuli välja kolmeistmelise Z17-ga. Ka Peugeot, Citroën ja Mitsubishi pingutavad selle nimel, et võita ülipisikeste autode ostjate südameid. 

Märksõnad

Tagasi üles