Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallinki kasum kukkus mullu veerandi võrra

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinki uue laeva Megastar tekk.
Tallinki uue laeva Megastar tekk. Foto: Liis Treimann

Tallink Grupi eelmise aasta kasum vähenes 25% ning käive püsis mullusega võrreldes enamvähem samal tasemel.

2016. majandusaastal reisis kontserni laevadel kokku  9,5 miljonit reisijat, mis on 5,4% rohkem kui eelmisel aastal . Võrreldes eelmise majandusaastaga suurenes veetud kaubaveoühikute arv 6,5% ja sõiduautode arv 4,2%. Kontserni konsolideeritud müügitulu moodustas 937,8 miljonit eurot (2015: 945,2 miljonit eurot) ja EBITDA 149,5 miljonit eurot (2015: 181,4 miljonit eurot). Puhaskasum moodustas 44,1 miljonit eurot ehk 0,066 eurot aktsia kohta (2015: 59,1 miljonit eurot ehk 0,088 eurot aktsia kohta).

Kontsern suurendas kõikidel opereeritavatel liinidel reisijate arvu ja suurem osa liine kasvatas 2016. aastal kindlalt reisijate arvu. Kontsern hakkas kasutama eelnevalt väljaprahitud laeva Silja Europa Tallinna–Helsingi liinil ja suunas 2016. aasta detsembris ümber kolm laeva. Nende tegevuste tulemusena saavutati kõikidel opereeritavatel liinidel optimaalne veovõimsus.

Eesti–Soome liinil suurenes reisijate arv 2016. aastal 7% ja ulatus 5,1 miljoni reisijani aastas. Tänu suuremale veovõimusele ja reisijate arvule suurendas kontsern oma turuosa sellel liinil 2% võrra 58%‑le. Soome–Rootsi liinidel suurenes reisijate arv 2,1% ja ulatus 2,9 miljoni reisijani, kontsern suurendas oma turuosa sellel liinil 1% võrra 54%-ni. Kontserni reisijate turuosa suurenes Läänemere põhjaosas kokku 2% võrra 48%-ni.

Positiivne muutus Eesti–Rootsi ja Läti–Rootsi liinidel 2016. majandusaastal tõi kaasa kõrgema reisijate arvu, suurema tulu ja paremad segmenditulemused. Eesti­­–Rootsi liinide reisijate arv suurenes 3,8% ja ulatus ühe miljoni reisijani. Läti–Rootsi liini reisijate arv suurenes 11,1% ja ulatus 0,5 miljoni reisijani.

2016. majandusaastal kasvatas kontsern tulusid kõikidel opereeritavatel liinidel. Laevadelt ja piletimüügist saadud põhitegevustulude kasvu toetas kontserni opereeritavate laevade reisijate arvu suurenemine.

Tulu prahtimistegevusest 2016. aastal vähenes, sest välja prahiti vähem laevu kui eelmisel majandusaastal. 2015. aasta esimeses pooles müüdi kaks väljaprahitud laeva - Silja Festival ja Regina Baltica. Lisaks lõppes kruiisilaeva Silja Europa prahileping ning laev naasis 2016. aasta märtsis Tallinna-Helsingi liinile. Kolm Superfast laeva on endiselt välja prahitud.

Kuna prahtimis- ja liinide opereerimistegevuse mahtudes toimusid muutused, siis kontserni kasum langes, sest kõrgema kasumlikkusega prahtimistegevus asendus liinitegevusega, millega kaasnevad suuremad laevade opereerimiskulud. Lisaks tekkisid kontsernil prahtimiskulud, sest 2015. aasta lõpus müüdud kiirlaev Superstar prahiti tagasi kuni uue kiirlaeva Megastar saabumiseni 2017. aasta jaanuaris.

2016. majandusaastal moodustasid kontserni investeeringud 68,9 miljonit eurot. Suurem osa investeeringutest tehti laevastiku uuendamiseks ja ajakohastamiseks: uue veeldatud maagaasil (LNG) töötava kiirlaeva Megastar sissemakse, kruiisilaeva Silja Europa ulatuslik renoveerimine, mitmete restoranide, kaupluste ja kajutite ajakohastamine kontserni laevastiku vanematel laevadel. Investeeringuid tehti ka laeva tehnilisse hooldusesse, laevade energiasäästlikesse tehnilistesse lahendustesse ning veebipõhiste broneerimis- ja müügisüsteemide arendusse.

2015. aasta veebruaris sõlmisid Tallink Grupp AS ja Meyer Turku Oy lepingu uue LNG-l töötava ja Tallinna–Helsingi liinil shuttle-teenust osutama hakkava kiirlaeva Megastar ehitamiseks. 2016. aastal jätkus Megastari ehitamine ja laev anti kontsernile üle 2017. aasta jaanuaris. Laev maksis enam kui 230 miljonit eurot, millest 23 miljonit eurot tasuti laevatehasele 2016. aastal. Seisuga 31. detsember 2016 moodustasid laeva eest tehtud ettemaksed 46 miljonit eurot.

Tagasi üles