Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti on seni Rail Balticu osas kõige taga, Riia kavandab juba uhket raudteesõlme (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Selline näeb plaanide järgi tulevikus välja Rail Baltica raudteesõlm Riias.
Selline näeb plaanide järgi tulevikus välja Rail Baltica raudteesõlm Riias. Foto: Rail Baltica Global Forum

Eesti pole siiani ametlikult kinnitanud raudtee trassi, Läti aga kavandab juba Riia keskraudteejaama ümberkujundamist Baltimaade suurimaks transpordikeskuseks, vahendas ERR.

Riia kesklinnast tuleb otseühendus Riia lennujaamaga ning kogu vanalinna ja raudteejaama vaheline lõik peaks saama lähiajal uue ilme, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Riia kesklinna läbimine moodustab keerulisima osa Rail Balticust, sest sinna peaks jõudma nii uus kui ka praegune raudtee, samuti bussijaam ja luuakse uued ühendused Riia vanalinna ja ajaloolise turukompleksi vahel.

Läbilõige Rail Baltica kavandatavast raudteesõlmest Riias.
Läbilõige Rail Baltica kavandatavast raudteesõlmest Riias. Foto: Rail Baltica Global Forum

"Oluline, et taristu, eriti raudteetaristu oleks seal, kus on inimesed. Riia oma keskusega on Baltimaade suurim linn ja Riia keskraudteejaam ühendab nii Läti kui ka kõik Balti riigid," rääkis AS Eiropas dzelzcela linijas arenguosakonna direktor Agnis Driksna.

Selline hakkab tulevane jaamahoone eskiisi järgi välja nägema.
Selline hakkab tulevane jaamahoone eskiisi järgi välja nägema. Foto: Rail Baltica Global Forum

"Paraku tuleb öelda, et Eesti on täna jõudnud teha kolmest riigist kõige vähem. Lätis kinnitati trass valitsuse otsusega augustis 2016, Leedus käesoleva aasta algul. Eestis on aga täna veel arutelud käimas," nentis AS RB Rail nõukogu liige Indrek Orav.

Loe pikemalt ERRist.

Tagasi üles