Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Lühinumbrilt 1818 kimbutati inimesi pahavaraga (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mobiiltelefon. Foto on illustratiivne.
Mobiiltelefon. Foto on illustratiivne. Foto: Panthermedia / Andriy Popov

Tarbijakaitseameti teatel on hiljuti nende poole pöördunud mitmed tarbijaid, kes on olnud hädas lühinumbrilt 1818 osutatava sisuteenusega, mida nad pole tellinud ega teenusega liitunud.

Lühinumbri 1818 kaudu osutab ameti andmeil sisuteenust Portugalis registreeritud ettevõte Total Tim – Sociedade de Telecomunicoes Moveis e Afins. Tele2 andis ametile teada, et ajavahemikus 24.02-29.03.2017 vahendati Total Tim teenust ebaseaduslikult. Tegemist ei olnud Total Tim poolt vahendatava sisuteenusega, vaid pahavaraga, mis nende teenust levitas ja aktiveeris.

Lühinumbri 1818 vahendusel osutatava sisuteenusega liitumiseks peab tarbija sisestama oma telefoninumbri veebilehel, mille peale teenusepakkuja saadab talle SMS-iga parooli, mis tuleb omakorda sisestada kinnitamiseks veebilehel. Juhul kui tarbija ei ole sel viisil teenusega liitunud, tuleks arve vaidlustada ning esitada sideoperaatorile kirjalik kaebus.

Tavapäraselt tuleks tasu vaidlustamiseks pöörduda teenusepakkuja poole, kuid antud probleemses olukorras võib tarbijakaitseameti hinnangul pöörduda ka sideettevõtja poole.

Amet juhib tähelepanu, et võlaõigusseaduse kohaselt ei teki ettevõtjal tarbijale tellimata asja saatmise, teenuse osutamise või muu soorituse tegemise korral tarbija vastu nõudeid. Tarbija vaikimist või tegevusetust ei loeta tema nõustumiseks.

Juhul kui tarbija on mobiilioperaatori poole pöördunud, kuid see pole tema nõuet rahuldanud, võib pöörduda tarbijakaitseameti poole meiliaadressil info@tarbijakaitseamet.ee või iseteeninduskeskkonnas.

Tagasi üles