Mitmed harjumuspäraselt Statoili külastanud inimesed on ilmselt märganud, et tuttava tumesinise asemel on teenindusjaamad punase värvilahendusega.
Miks Statoilid värvi vahetavad? (3)
Muutuse põhjus on lihtne – aastaid tagasi müüdi Statoili jaeäri Euroopas maha ning Statoili nime kasutusõigus lõppeb peatselt. Omanikud otsustasid võtta kasutusele uue globaalse kaubamärgi Circle K kõigis oma pea 12 500 poes üle maailma. «Suurem nimevahetus algas aprillis ja me liigume tempos 3-4 teenindusjaama uuendust nädalas,» ütles Circle K Eesti peadirektor Kai Realo.
Kuigi teenindusjaamade välimus uueneb, siis nende sisu ei muudeta. «Klientide jaoks muutub vaid meie väljanägemine – uued värvid ja uus logo. Alles jääb kvaliteetne kohv ja toit, hea hinnaga autopesulad ning kütused miles ja milesPlus,» ütles Realo.
Edasi kehtivad ka kõik senised soodustused püsiklientidele ja äriklientidele ning ainsaks erinevuseks saab olema see, et Statoili logoga kliendikaardi asemele tuleb Circle K logoga kaart.
Mis puudutab nimevahetusega kaasnevaid probleeme, siis Realo sõnul algas Skandinaavias Statoilide uuenemine juba mullu mais. «Täna saame kolleegide kogemusele tuginedes öelda, et klientide tagasiside muutustele on olnud positiivne.»
Aga mis asi on Circle K?
Realo sõnul ostis Statoil Fuel & Retail kontserni juba 2012. aastal ära Kanada ettevõte Alimentation Couche-Tard, mis tegutseb üle maailma kaubamärgi Circle K nime all. «Kui meie uuendame Eestis 76 teenindusjaama ja ühe poe väljanägemist, siis Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias vahetatakse välja 7000 tankla ja kaupluse logod.»
Selle tulemusena kuuluvad ka Eesti tanklad ülemaailmsesse ketti, kus on kokku 12 500 bensiinijaama ja poodi ning mis annab tööd 100 000 inimesele. Realo sõnul on rahvusvahelisus ka põhjus, miks nime Circle K hääldatakse kui «söörkel kei».
Aga rahvusvahelisse ketti kuulumine tagab ka selle, et igal aastal investeerib Circle K kvaliteedi hoidmiseks peaaegu 5 miljonit eurot. Realo sõnul on selle heaks näiteks tankuritele makseterminalide lisamine – tänaseks eelistab 50 protsenti kütuseostjatest maksta kohe oma auto kõrval. Seni suurima investeeringuna toob Realo välja aga 23 varem Premium 7 silti kandnud automaattankla ostmist.
Ent kvaliteet ei tähenda Circle K jaoks pelgalt head kohvimasinat või auto värvi mitte kriipivat pesulat. «Meie teenindusjaamades töötab 650 inimest, kelle palk on viimaste aastatega igal aastal tõusnud kuni 9 protsenti. Sellele lisanduvad boonused müügilt, öötöötasu, staažitasu… Ja muidugi paindlik tööaeg.»