Baribie nukkude müük kukkus esimeses kvartalis 13%, mis oli maailma suurimale mänguasjatootjale Mattelile prognoositust märksa suurem langus.
Barbie nukud moest väljas: müük kukkus kolinal
Barbie, mis on mänguasjatootja suurim müügiartikkel olnud juba viimased 60 aastat, müük langes juba teist kvartalit järjest, kirjutas BBC. Kolme kuu peale (kuni 31. märtsini) langes müük ettevõtte sõnul 15.4%, tuues sisse prognoositud 801 miljoni asemel 735 miljonit dollarit.
Tegu oli suurima langusega pärast aastat 2009.
2016. aasta esimese 9 kuu jooksul müük kasvas, sest Mattel tõi turule erinevate nahavärvide ja kehaproportsioonidega Barbied. Sellise käigu eesmärgiks oli vastata kriitikale, mille järgi loob Barbie tüdrukutele ebarealistliku kehapildi. «Uus Barbie pakub valikuid, mis peegeldavad paremini maailma, milles me tänapäeval elame,» teatas Mattel eelmisel aastal.
Mattel pidi langetama ka eelmistest jõuludest lattu seisma jäänud nukkude hindu, mis kombineerituna kehva müügiga viisid firma kasumist minema 113,2 miljonit dollarit. Eelmisel aastal kaotas ettevõte võrdluseks 73 miljonit.
Margo Georgiadis, kes sai veebruaris Matteli tegevjuhiks, nentis, et nad ei suutnud arvestada seisma jäänud mänguasjade majandusliku mõjuga. Endine Google Ameerika divisioni president lubas müügitulu edendamiseks välja arendada kõrgtehnoloogilisemad nukud ja laiendada oma tegevust ka Aasia turgudel, luues kokkuleppeid tarnimishiiglastega nagu Alibaba.
Samal ajal on Matteli suurim konkurent Hasbro saavutanud suurt edu, saades õigused Disney printsesside põhjal tehtud nukkude müügiks. Viimasel kuul kasvas Hasbro müügitulu 52%, tuues rekordkasumi.