Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Piirijärjekordi hakkab vähendama Girf OÜ

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Tamm
Copy
Piirijärjekord Narvas
Piirijärjekord Narvas Foto: Mihkel Maripuu

Siseminister Marko Pomerants sõlmib esmaspäeval halduslepingu Girf OÜ-ga, kes loob ja hakkab haldama Eesti-Vene piiriil pikkade ootejärjekordade leevendamiseks mõeldud infosüsteemi.

Siseministeeriumi väljakuulutatud avalikul konkursil piiriületuse ootejärjekorra süsteemi looja ja haldaja leidmiseks tunnistati edukaks Girf OÜ. Sõlmitava halduslepingu järgi on Girf OÜ ülesanne tehniliselt realiseerida, majutada ja hallata piiriületamise ootejärjekorra andmekogu, pakkudes teenust Narva, Koidula ja Luhamaa maanteepiiripunktides.

Halduslepingu kohaselt peab OÜ Girf olema valmis teenust pakkuma alates tänavu 1. augustist. Leping kehtib 5 aastat.

Loodava süsteemi peamine eesmärk on leevendada Eesti-Vene piiril pikkade ootejärjekordade probleemi. Uus kord võimaldab piiriületuse aega paremini planeerida ning kaotab vajaduse oodata piiriületust elavas järjekorras.

Pikkade sõidukijärjekordade probleemi leevendamiseks Venemaa piiril algatas siseministeerium 2010. aasta kevadel riigipiiri seaduse muutmise, millega loodi võimalus uue korra kehtestamiseks.

Uus piiriületuse haldamise kord hakkab kehtima käesoleval aastal kõigis kolmes idapiiril asuvas maanteepiiripunktis: Narva, Koidula ja Luhamaa. Maanteepiiripunktides võetakse kasutusele ühtne piiriületamise ootejärjekorra infosüsteem ning rajatakse piiripunktide juurde kuuluvad ootealad.

Loodavat süsteemi saavad kasutada kõik piiriületajad sõltumata, millises riigis nad elavad või mis liiki sõidukit kasutavad. Teenust hakatakse osutama eesti, inglise ja vene keeles.

Märksõnad

Tagasi üles