Vaid kolm protsenti Eestis töötavatest tudengitest on leidnud oma töö sotsiaalmeedia kaudu, samas kui vähemalt kord päevas kasutavad Facebooki 83 protsenti ja Instagrami 48 protsenti tudengitest, selgus Brandemi poolt veebruaris ja märtsis läbi viidud Eesti tudengite tööjõuturu uuringust.
Uuring: tööandjad peaksid värbamisel kasutama rohkem sotsiaalmeediat
Tudengite sotsiaalmeedia kanalite kasutamissagedusi analüüsides selgub, et kõige rohkem veedavad tudengid aega Facebookis (83 protsenti tudengitest vähemalt kord päevas), Instagramis (48 protsenti), Youtube'is (37 protsenti), Snapchatis (24 protsenti) ja Google+'s (24 protsenti). Sealjuures Facebooki ja Youtube'i ei kasuta tudengitest vastavalt vaid kolm protsenti ja neli protsenti vastajatest.
Vähemalt kord nädalas kasutatavate kanalitena märgiti lisaks ära ka Pinterest (19 protsenti tudengitest), Twitter (16 protsenti), LinkedIn (16 protsenti), WhatsApp (16 protsenti), Viber (14 protsenti) ja Tumblr (kümme protsenti). Vähekasutatavamad sotsiaalmeedia kanalid on eelkõige Kik (98 protsenti tudengitest ei kasuta), Odnoklassniki (97 protsenti), Vine (95 protsenti), VKontakte (90 protsenti) ja Tinder (90 protsenti).
Peaaegu võrdselt on Eestis tööl käivate tudengite hulgas neid, kes leidsid oma praeguse töö kas tööportaalide kaudu (36 protsenti) või tutvuste kaudu (34 protsenti). Töö leidmise kanalitest kolmandal kohal on otsepakkumised, ehk sihtotsing (18 protsenti).
2017. aasta veebruaris ja märtsis korraldas tööandja turundus- ja värbamisagentuur Brandem uuringu, milles osales 2389 üliõpilast üle kogu Eesti. 33 protsenti vastajatest õppis rakenduskõrghariduse, 32 protsenti bakalaureuseõppe ja 17 protsenti magistriõppe tasemel. Uuringust selgus, et 55 protsenti vastanutest käivad õpingute kõrvalt ka tööl.
Lisaks sotsiaalmeedia kanalite kasutamise praktikatele selgitati uuringuga, millised on tudengite tööl käimise põhjused, eelistatud ja vähem eelistatud tööandjad, tööandja valiku kriteeriumid ja kandideerimisest loobumise põhjused.