Rootsi muusikaedastusettevõte Spotify teeb tõsiseid ettevalmistusi, et minna börsile juba sel aastal, aga seda ilma aktsiate avaliku esmaemissioonita.
Tellijale
Spotifyl on omapärane börsiplaan
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ettevõte, mille väärtust on viimati hinnatud 8,5 miljardile dollarile, ei plaani börsileminekuks harilikku teed ehk avalikku aktsiaemissiooni (IPO), kus omanikud müüvad avalikul pakkumisel oma aktsiaid või avalikul pakkumisel emiteeritakse uusi aktsiaid. Selle asemel uurib Spotify võimalusi olemasolevad aktsiad lihtsalt börsil noteerida, mis tähendab, et praegused aktsionärid panevad oma aktsiad lihtsalt börsisüsteemi kaudu müüki.
Ehkki see on üsna haruldane olukord, pole siiski tegemist päris pretsedendiga. Suured ettevõtted tavaliselt otse börsil ei noteeri, seda teevad pigem väikesed, mille aktsiatega eeldatavasti aktiivset kauplemist ei toimu, või siis firmad, mis on just väljunud pankrotist.