Hiina valitsuse ametnik andis teada, et kui Donalt Trumpi kohtumine Xi Jinpingiga ei lähe hästi, võib Google oma lootused Hiina turule sisenemisest maha matta.
Hiina ähvardas Google elu raskeks teha kui Trump jätkab ülbitsemist
Google on pannud palju vaeva suhete taastamise alla Hiinaga, pärast seda kui Rahvavabariigi võimud sulgesid 2014 peaaegu kõik teenused. «Google suhted Hiinaga on paranemas ning mõlema poole esindajad on nüüdseks korduvalt läbirääkimistel kohtunud,» ütles parlamendi liige Liu Binjie Financial Timesile.
Liu hoiatas aga, et edasised arengud sõltuvad juba Ühendriikide suhetest Hiinaga. «Trump on öelnud väga karme asju kaubanduse kohta Hiinaga. Kui see jätkub, siis kannatab selle all ka Google,» ütles Liu, lisades, et konflikt kahe riigi vahel aeglustab ainult progressi.
Google sulges oma otsingumootori Hiinas 2010 kui tekkis konflikt võimudega tsensuuri üle, sest ettevõte lubas lõpetada poliitiliselt tundlike märksõnade tsenseerimise nagu näiteks Tiananmeni väljaku veresaun.
Paraku tuli ettevõttel tõdeda, et Hiina on turg üle miljardi internetikasutajaga ja tervenisti üks kolmandik kõigist maailma Androidi kasutajatest paiknevad Hiinas. Nii suurest ja arenevast turust ei saanud Google lihtsalt loobuda ning nii üritati suhteid parandama hakata.
App Annie andmetel tuleb Hiinast mobiilirakenduste turule rohkem tulu kui ühestki teisest riigist. Google Play mobiilirakenduste pood on Hiinas aga suletud, mis tähendab, et tehnoloogiahiiglane ei teeninud sentigi 19,1 miljardist dollarist, mille hiinlased möödunud aastal mobiilirakendustele kulutasid.
Eelmisel nädalal taasavas Google Hiinas oma tõlke rakenduse, tehes koostööd Hiina poolse partneriga, kes pakkus riigisiseseid servereid ja litsentsi interneti sisu pakkumiseks.
Pärast Google lahkumist Hiinast killustus Androidi turg paljude erinevate rakenduste poodide vahel, kelle taga olid kohalikud tehnoloogiahiiud nagu Baidu, kellel on ka Hiina kõige kasutatum otsingumootor.
«Google suurimaks väljakutseks taassisenemisel saab olema ettevaatlik balansseerimine Hiina tsensuuri ja rahvusvahelise vaba meediabrändina paistmise vahel,» ütles turuuringute firma IDC esindaja Lawrence Cheok.