Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Arengufond investeerib tuulegeneraatorite arendajasse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy
Lars Mach.
Lars Mach. Foto: Arengufond.

Eesti Arengufond ja kaasinvestor OÜ Sibo Invest tegid väiketarbijaile mõeldud tuulegeneraatorite arendajasse my!WIND OÜ-sse 34 000 euro suuruse seemneinvesteeringu.


Tegu on tuulegeneraatoriga, mis sobib hästi suvilatesse või maakohtadesse, kus põhivõrguga liitumine võib osutuda kalliks, teatas Arengufond.

Esimene my!WINDi mudel on nominaalvõimsusega 5 kW, samas on plaanis juba ka järgmised mudelid, võimaliku võimsusega 2 kW ja 10 kW.

OÜ my!WIND on asutatud Arengufondi investeerimisportfelli kuuluva suurklientidele suunatud ettevõtte Goliath Wind tegevjuhi Lars Machi eestvedamisel, et täita ka jaeklientide nišši nagu suvilate ja maakodude omanikud.

My!WIND generaatori eelis paljude seni turul saadaolevate väikegeneraatorite ees on originaalne konstruktsioon, mille tõttu on generaator lihtsama ehitusega, vastupidav, minimaalse hooldusvajadusega ja väga konkurentsivõimelise hinnaga.

Professor Ed Spooneri (Durhami ülikool, UK) loodud  ja TTÜ doktorand Ants Kallaste edasiarendatud originaalset elektromagneetilist lahendust kasutades  disainis esimese my!WIND generaatori insener Ott Pabut.

Generaatori laboritestid viidi läbi TTÜ teadlaste poolt. Lars Machi  kinnitusel loodetakse juba 2011 suvel loodetakse esimesed my!WIND turbiinid välitestimiseks püsti panna ning seejärel käivitada seeriatootmine.

Arengufondi investeeringute eksperdi Indrek Kelderi sõnul on my!WIND Arengufondi portfellis erandlik ettevõte.

«Ei juhtu just sageli, et ettevõtte asutamisest kuni tootmisküpse ja konkurentsivõimelise prototüübini liigutakse niivõrd kiiresti.

Parimaks kinnituseks ettevõtte potentsiaalile on mitmed reaalsed ostusoovid nii messilt kui ka ettevõttest mujalt kuulnud inimestelt – kusjuures ettevõte pole täiemahulise turundus- ja reklaamikampaaniaga veel alustanudki,» on Kelder my!WINDi edus kindel.

 

Tagasi üles