Tegu on esimese korraga, kui mahuarvestuses on selgunud, et väljaspool Prantsusmaad müüakse mõnes riigis rohkem veini. Andmed põhinevad eelmise aasta statistikal.
Esmakordne: USAs müüakse rohkem veini kui Prantsusmaal
Ühe elaniku arvestuses pole konnasööjatel siiski põhjust jänkisid peljata: prantslane joob aastas keskmiselt 46 liitrit veini, kui ameeriklane piirdub 9,8 liitriga, kirjutab thaindian.com. Võrdluseks riikide elanike arv: USAs 312 miljonit ja Prantsusmaal 64 miljonit.
Kõnealuste tulemusteni, mida peetakse uueks verstapostiks veiniäris, jõudis USAs asuv Veini Instituut (Wine Institute).
Vaatamata masule jänkide veinitarbimine mullu pisut kasvas, kui prantslastel see pisut vähenes. USAs müüdavatest veinidest valmistatakse 61 protsenti kohapeal Kalifornias, suur osa turust kuulub ka prantsuse tootjatele.
«Järsku oleme saanud suurimaks maailmas, see on tohutu benchmark (konkurentsianalüüs, mis põhineb baasandmete võrdlusel – T.L.) siinsetele turuosalistele,» hindas USA veinitootja Gallo Family Vineyard asepresident Stephanie Gallo. «See on nii põnev!» lisas Gallo.
Prantsusmaal Burgundias asuva veinifirma Boisset Family Estates president Jean-Charles Boisset ütles uudise kohta: «Loomulikult nägime juba mitu aastat tagasi ette, et selline asi juhtub».
Veel ütles prantslane, et õigupoolest on tegu hea uudisega, kuna näitab, et prantsuse veinitootjad mõistavad maailma suurima turu tarbijate soove.