Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Transpordiettevõtja: teemaks tõstab ka transporditeenuste hinda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Transpordiettevõtja Einar Vallbaum (vasakul) teemaksumäärasid liiga krõbedaks teemaksu ei pea, kuid ütleb, et sellega tõuseb kindlasti ka transporditeenuste hind.
Transpordiettevõtja Einar Vallbaum (vasakul) teemaksumäärasid liiga krõbedaks teemaksu ei pea, kuid ütleb, et sellega tõuseb kindlasti ka transporditeenuste hind. Foto: Tairo Lutter

Valitsus kiitis neljapäeval heaks maksu, mida Eestis pole varem nähtud – see on veoautode teekasutusmaks, mis võib raskemate ja saastavamate veokite omanikele maksma minna kuni 1300 eurot aastas.

Kuigi ettevõtlusorganisatsioonid on teekasutusmaksuga suures plaanis päri, toovad nad välja mitmeid probleeme ja osutavad võimalikele kitsaskohtadele. «Eks me oleme ammu sellest rääkinud, et teemaks tuleb kehtestada. Eesti on veel üks väheseid riike, kus seda pole,» ütles Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni president ja transpordiettevõtja Einar Vallbaum.

Vallbaum rõhutas ka seda, et teekasutustasu toob kaasa transporditeenuste hinnakasvu, mis omakorda kergitab ka paljude teiste kaupade hindu. Siiski ei pea ta teemaksu määrasid transpordifirmade jaoks üleliia krõbedaks.

Mis puudutab aga Eesti maanteetranspordi tulevikku, siis siin Vallbaum eriti optimistlik ei ole. «Eesti on nagunii tupikriik, eriti mis puudutab maanteetransporti. Lätil on konkurentsieelis – kütus on odavam, kindlustus on odavam ja palgad madalamad. Seega võib arvata, et kolme aasta pärast Eestis rahvusvahelist maanteetransporti enam ei ole,» rääkis ta.

Tagasi üles