«Ekspordimahu suurendamiseks ja uutele turgudele sisenemiseks on ülimalt oluline kaardistada koostöös ettevõtjatega potentsiaalseid sihtturge ning olla poliitilisel tasandil ettevõtjatele uksi avades aktiivne,» ütles maaeluminister Tarmo Tamm.
Ta juhtis tähelepanu sellele, et mida suurem on Eesti tootjatele avatud turgude arv, seda paindlikumalt ja kiirelt saavad ettevõtted reageerida nõudluse muutusele ja seda väiksem on ühe olulise turu äralangemisest ja uuega asendamisest tulenev äririsk.
Esimesena võetakse ette Jaapan
Nii on aprillis maaeluminister minemas visiidile Jaapanisse, et rajade teed ka teistele toiduainete tootjatele. Sealses kultuuriruumis on isiklik kontakt väga oluline ja ministri visiit on kahepoolsete koostöö- ja kaubandussuhete arendamiseks märgiline samm.
Karmide nõuete tõttu on Jaapani turule pääsemine väga keeruline ja üksikud välisriikide ettevõtted on suutnud läbi murda. Jaapani turgu peetakse väga kindlaks ja turvaliseks, kus hinnatakse pikaajalisi lepinguid.
Positiivse näitena Eesti läbimurdest Jaapani turule saab tuua E-Piima, kes esimese piimatootjana sai pikaajalise lepingu, mille raames juba tänavu esimesel poolaastal eksporditakse 500 tonni Gouda juustu.
Koostöös piima- ja lihasektori esindajatega on maaeluministeerium kaardistanud ettevõtjatele huvipakkuvad sihtturud ja alustatud eeltööd neile jõudmiseks. Töös on linnulihale ekspordiloa taotlemine Singapuri, Filipiinidele ja Hiinasse.
«Nõuded imporditavatele toodetele on riigiti erinevad: teatud riikide puhul piisab saadetisele kooskõlastatud sertifikaadi lisamisest, teistes on vajalik eksportiva riigi järelevalvesüsteemi tunnustamine, millele eelneb veterinaar- ja toiduametis mahukate küsimustike täitmine ja sihtriigi ametnike auditite kohapealne vastuvõtmine ning selline protsess võib võtta aastaid,» märkis Tamm.