Kuigi rahvuslik lennufirma Nordica prognoosis esimese tegevusaasta kahjumiks 15 miljonit eurot, ütlesid ettevõtte esindajad tänasel pressikonverentsil, et see tuleb tõenäoliselt väiksem. Muuhulgas hakkab rahvuslik lennufirma uute sihtkohtadena lendama maikuust ka Peterburi.
FOTOD Nordica kergitas kattevarju peatsetelt uudistelt
«Kui veel korra tagasi vaadata, siis umbes aasta tagasi ühe minu väljapaistva kolleegi käest küsiti, et kui ta oleks teadnud, kuhu ta satub Nordicaga liitudes, kas ta oleks liitunud. Ja see väljapaistev kolleeg ütles, et kindlasti mitte,» alustas Nordica juhatuse esimees Jaan Tamm tänast lennufirma pressikonverentsi.
«Õnneks mind sel hetkel selle küsimuse ette ei asetatud - ja ega ma ei tea ka, miks ta täpselt nii vastas - ja ega ma ei tea ka, kuidas ma oleks täpselt sellel hetkel sellele küsimusele vastanud. Aga kui täna see küsimus mulle esitada, siis mu vastus on kindlasti jah, kindlasti ma oleks liitunud,» jätkas Tamm.
«Tähtpäevasid meie lühikese tegevuse jooksul on päris palju olnud - Nordica asutamine, Regional Jeti asutamine, siis brändi loomine,» kirjeldas Nordica finantsjuht Ahto Pärl, juhatades sisse kokkuvõtet rahvusliku lennufirmade lendude täituvuse ja täpsuse numbrite paranemise kohta.
«Kui me veel aasta tagasi olime suures osas veel loomisel - võrreldes sellega, kuhu me tänaseks oleme jõudnud -, siis eelmine veebruar oli see kuupäev, kui meil hakkas lendama esimene oma lennuk oma meeskonnaga,» rääkis Pärl. Aasta jooksul on Nordica lendude kvaliteet tema sõnul oluliselt paranenud.
Kahjum saab kardetust siiski väiksem olema
«Me oleme sellisel Euroopa keskmisest üleval pool tasemel - nii lendude toimumise kui 15 minuti täpsuse osakaalu poolest,» kirjeldas Nordica finantsjuht. Lendude toimumise osas ongi Nordica viimasel kuul ajal olnud eesmärgiks seatud 99 protsendi tasemel. Aasta tagasi oli veel neli korda suurem tõenäosus, et lend ei toimu.
Ka ütles Pärl, et Nordica klientide osakaal on ka Tallinna lennujaama klientide hulgas suurenenud. Muuhulgas on Tallinna lennujaama reisijate arv selle aasta esimese kahe kuuga suurenenud 20 protsendi võrra. «Tallinna lennujaam on tegemas läbi väga tugevat kasvufaasi,» märkis Pärl.
«Selle aasta esimese kahe kuuga me lennutame 70 protsenti kliente rohkem, kui me tegime võrreldaval perioodil eelmisel aastal ja see tähendab seda, et me väga-väga varsti saame välja kuulutada ka 500 000. kliendi,» kirjeldas lennufirma finantsjuht. See peaks juhtuma juba lähimate nädalate jooksul.
Muuhulgas avaldas Pärl, et kuigi lennufirma prognoosis varem esimese 15 tegevuskuu kahjumiks 15 miljonit eurot, on finantstulemused paranenud ja kahjum peaks tulema väiksem. «Praeguse teadmise juures oleme tõepoolest saavutamas paremat tulemust, kui see välja öeldud number. Peale aprilli võite juba saada konkreetse numbri, kui me oleme enda raamatud lukku löönud,» avaldas lennufirma finantsjuht lootust.
Nordica teatas mullu suvel, et nende kava kohaselt peaks ettevõte tänavune kahjum vähenema 6 miljonile eurole, peale mida võiks kahjum 2018. aastal olla 3 miljonit eurot. «Nordica võiks 2019. aastal nulli või kasumisse jõuda,» rääkis toona majandus- ja infrastruktuuriminister Kristen Michal.
Avab neli uut liini
Nordica kavatseb sel aastal avada ka neli uut liini, millest kolm on juba praeguseks paika pandud ja kindlad. Lennufirma värske turundus- ja kommunikatsioonijuhi Toomas Uibo sõnul algavad hooajalised lennud Hamburgi 16. maist ja kestavad oktoobri lõpuni. Piletid on juba sellel liinil müügis.
Suve lõpus avatakse ka liin Göteborgi, Rootsi suuruselt teise linna. «Sinna on küll ka lennutud - mitte küll Eesti firma poolt -, aastaid tagasi tegi seda üks Rootsi ettevõte,» kirjeldas Uibo. Need lennud algavad 28. augustist.
Lisaks alustab Nordica mai keskpaigas lendamist Peterburi. Lend sinna kestab 50 minutit. «Peterburi on ka see koht, kuhu pole aastast 2015 lennatud ja mis on ka kaua oodatud sihtkoht,» ütles ta. Lennud hakkavad toimuma kaks või kolm korda päevas, sõltuvalt nädalapäevast.
Suvel kasvab Nordica reiside arv mullusega võrreldes 33 protsenti 138 lennuni. Kokku on Nordical suvehooajal 19 sihtkohta. Ka avaldas Uibo, et lisaks eelpool mainitud kolmele sihtkohale on läbirääkimisel ka neljas liin, mis hakkaks olema järgmiseks sõlmjaamaks seniste Müncheni, Stockholmi ja Amsterdami kõrval.
«Ma ei saa seda kahjuks praegu välja öelda, aga me oleme väga lähedal veel ühele sellisele sihtkohale, millest me loodame, et saab üheks meie hub'iks (sõlmjaam - toim) - läbi mille loodame lennutada oma reisijaid üle maailma,» lausus Nordica värske turundus- ja kommunikatsioonijuht. Sellega võib lendude arv tõusta 150 kuni 160 lennuni.
Suureneb ka lennukite ja teenindatavate lennufirmade arv
«Me saame jätkata teenuste ekspordi kasvu nii LOT Polish Airlines'i jaoks - kelle jaoks me täna lendame ühe lennukiga -, lisandub kaks lennukit,» kirjeldas Nordica tütarettevõtte Regional Jeti tegevjuht Sven Kukemelk, millised arengud sellel rindel ees ootavad. Ka jätkab ettevõte koostööd nii Groeningen-Kopenhaagen kui Örebro-Kopenhaagen liinil.
Kui Nordica tütarettevõte Regional Jet teenindab praegu kahte lennufirmat - Nordicat ennast ja LOT Polish Airlines'i -, siis praegu saab juba üle 90-protsendilise tõenäosusega öelda, et peagi lisandub ettevõttele ka kolmas oluline klient.
«Meil on veel teisi võimalusi, kus me soovime jalga ukse vahele saada, aga seda on veel natuke vara kommenteerida,» jäi Kukemelk selles osas napisõnaliseks. Küll aga tunnistas ta, et Regional Jet on sisse toomas ka uut turbo-propeller tüüpi lennukit.
«See on midagi, mida me loodame väga-väga varsti välja hõigata,» lausus Kukemelk. Selle arvelt loodabki ettevõte kasvatada oma teenuste eksporti juba sellel aastal.