Nike teatas, et tõstab paljude oma toodete hindu, kuna kõrged toormehinnad on nende kolmanda kvartali rentaablusse suure augu närinud.
Nike’i tooted lähevad kallimaks
USA sporditarvete tootja ütles eile, et nende netotulu tõusis 5 protsendi võrra 523 miljoni dollari peale, mis teeb 1,08 dollarit aktsia kohta. Aasta eest olid vastavad näitajad 497 miljonit dollarit ja 1,01 dollarit.
Wall Streeti analüütikutele tulid need numbrid aga pettumusena. Ühtlasi läkitasid nad Nike'i aktsiad New Yorgi börsi järeltehingutes ligi 6 protsendi jagu allamäge, 80,59 dollari peale.
Nike’i brutokasumit räsisid aga kõrgenenud transpordi- ja materjalikulud ning see näitaja langes 45,8 protsendi peale.
«Me tõstame brutokasumile avalduva surve tõttu paljude toodete hindu, et vahet mõnevõrra tasa teha,» ütles Nike'i brändijuht Charles Denson telefonitsi analüütikutele. «Eelolevatel hooaegadel võtame me hinnamuutused käsile stiilide, brändide ja turgude kaupa.»
Nike ütles, et on minevikus küll hindade tõstmisele «kirurgilisemalt» lähenenud, kuid tänavu võtvat nad asja käsile laiemalt ja agressiivsemalt.
Viimases kvartalis oli Nike’i käive jätkuvalt tugev, tõustes 7,1 protsendi võrra 5,1 miljardi dollari peale. Arengumaades kasvas müük 19 protsenti, minnes mööda USAst ja Euroopast.
Kõige kiiremat kasvu näitab Nike Hiinas, kus müük tegi 21-protsendilise kasvu. Hiinlaste seas oli eriti tugev nõudlus spordiriiete järele.
Nike’i tegevjuht Mark Parker ütles, et Hiina ja teised arengumaad näitavad «jõulist ja tarmukat kasvu», samal ajal kui USA ja Euroopa järel lohisevad.
«On selge, et tarbijad on suure surve all – süüdlasteks kõrge töötus ja kasvav inflatsioon,» ütles Parker.
«Kristallkuuli pole ju kellelgi, kui seda me teame, et lähitulevikus avaldavad kasvavad kulutused meie kasumlikkusele oma mõju.»
Copyright The Financial Times Limited 2011.