Suhtumine kaupluste omabrändidesse on Eestis praegu üldiselt ükskõikne, kuid noorte positiivne meelestatus osutab suhtumise edaspidisele paranemisele.
Poodide omatooted meeldivad pigem noorematele
«Enamik ei suhtu sellesse, et poed müüvad omanimelisi tooteid, ei hästi ega halvasti ehk siis see suhtumine on neutraalne,» rääkis hiljuti 2010. aasta jaeseire uuringu tulemusi esitlenud TNS Emori uuringute juht Aivar Voog.
Neid, kellele omatooted meeldivad, on 26 protsenti ning nende seas on enam noori. Halvasti suhtub kaupluse omabrändidesse 23 protsenti ja nii arvavad pigem vanemad inimesed.
«Eks vanemad inimesed on konservatiivsemad ja jaebrändid on suhteliselt uus, modernne nähtus Eesti jaoks, siis ka see vanemate inimeste suhtumine on tõrjuvam kui noorte hulgas,» selgitas Voog.
Sellised tulemused tähendavad tema hinnangul aga seda, et ajapikku muutub inimeste meelestatus jaebrändidele soodsamaks. Praegused noored saavad vanemaks ja uus põlvkond harjub samuti omatoodetega.