Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

OTSE: Armin Kõomägi ettevõtmistest on õnnestunud veerand (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Armin Kõomägi.
Armin Kõomägi. Foto: Jaanus Lensment

Ettevõtja, kirjaniku ja kunstikoguja Armin Kõomägi räägib täna Tsentris toimuvas vestlusringis muuhulgas sellest, kui ahne peaks olema edukas ettevõtja.

Mööblitootmise kompetentsikeskuses Tsenter 13:30-15:00 toimuvalt ürituselt teeb Postimees otseülekande. 

Ettevõtja Armin Kõomägi ütles, et ahnus on igati negatiivne sõna ja parem on kasutada sõna „ambitsioonikas“. Ettevõtluses ei saa mingeid kindlaid soovitusi anda, ma ei usu universaalsetesse tõdedesse, nentis Kõomägi.  «Äkki kõik ettevõtted ei peagi olema ambitsioonikad?»

«Kui sa ei taha kuud vallutada ja teisi planeete, siis milleks võtta riske selleks, et saada müüa oma juust maha teisele poole maakera? Sellega on selgelt riskid seotud, »rääkis Kõomägi, lisades, et eksport on väikesele riigile muidugi ülioluline. Tema sõnul on oluline luua väärtust Eestis, aga kõik ettevõtjad ei pea olema üliambitsioonikad.

Kui ettevõttes on mitu omanikku, siis oluline on see, et kooslus oleks hästi toimiv. Ei pea kõik olema suurelt mõtlejad, head arvutajad ja head suhtlejad, rääkis Kõomägi. «Piisab, kui üks on hea suhtleja, kui üks on hea arvutaja ja kui üks oskab suurelt mõelda.»

Kõomägi meenutas, et kunagi ta reastas oma paarikümne aasta jooksul tehtud ettevõtted ja pani igaühe nende taha plussi või miinuse vastavalt sellele, kas ettevõte oli õnnestunud või mitte. Õnnestumisprotsent oli 27, nentis Kõomägi. «Ebaedu ei tasu karta,» lausus Kõomägi, lisades, et temalgi on olnud sellist ebaedu, mida ei taha meenutadagi. 

Kõomägi rääkis ka sellest, millistel alustavatel firmadel on mõtet tulla tema juurde raha küsima. «Kui meie juurde tullakse küsima raha sellise valdkonna jaoks, mida me ei tunne, siis me oleksime loll raha. Loll raha ei oska küsijatega kaasa rääkida ega saaks aru, kui asi hakkab ära vajuma,» rääkis Kõomägi, kes tunneb end kindlamalt näiteks kaubanduses või logistikas.

Tagasi üles