Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti tudengite eelistatuimaks tööandjaks tõusis Swedbank

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Swedbank.
Swedbank. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Swedbanki peavad ihaldusväärseks tööandjaks eriti majandus- ja õigusteaduse tudengid, ent pank on hea mulje jätnud ka teiste erialade üliõpilastele.

Kõige rohkem eelistavad tudengid tööandjaid, kus on töötajaid väärtustav kultuur ja võimalus isiklikult areneda, selgub tööandja turunduse- ja värbamisagentuuri Brandem üle-eestilisest uuringust.

«Tööandja maine tudengite seas on väga oluline näitaja - see peegeldab tööandja tulevikupotentsiaali ja eelkõige ettevõtte potentsiaalset konkurentsivõimet tulevikus,» ütles Brandemi tegevjuht Paavo Heil. 

Ta märkis, et atraktiivsete tööandjate esikümnest leiab ettevõtteid, kes on lähtunud töökohtade loomisel, motivatsioonimudeli kujundamisel ja värbamiskommunikatsioonis tudengite ootustest ja konkurentsiolukorrast tööturul.

Uuringu tulemused näitavad, et tudengid peavad tööandja valikul olulisimaks seda, et tööandja toetab töötajate isikliku arengut (61 protsenti vastajatest); tööandja arvestab töötaja isikliku elu vajadustega (60 protsenti) ja väärtustab uusi ideid (50 protsenti).

Materiaalsetest väärtustest soovitakse eelkõige häid töövahendid (56 protsenti) ja õpingute toetamist (54 protsenti). Populaarsuselt kolmas tegur on keskmisest kõrgema töötasu pakkumine, mida peab oluliseks 43 protsenti Eestis õppivatest tudengitest.

Tudengid ei pea väga tähtsaks, et tööandja oleks avalikkuses laialt tuntud - seda peab tööandja valikul oluliseks vaid kümnendik vastajatest. Samuti ei oodata, et tööandja näol oleks tegu oma valdkonna turuliidriga (7 protsenti).

Oma tööaega soovib iseseisvalt korraldada 26 protsenti ja töö tegemise asukoha üle soovib kindlasti ise otsustada 21 protsenti tudengitest.

Organisatsioonid, kus tudengid ei soovi töötada, on paistnud aga silma eelkõige negatiivsete meediakajastuste, töötajate kehva kohtlemise ja igava töö poolest. Mõnel määral mõjutab nende atraktiivsust ka tegevusvaldkondade kehvem maine võrreldes teiste valdkondadega.

Eestis õppivate tudengite seas atraktiivseimad tööandjad (märts 2017):

  1. Swedbank AS
  2. Eesti Energia AS
  3. Transferwise Ltd Eesti filiaal
  4. Skype Technologies OÜ
  5. Pipedrive OÜ
  6. Telia Eesti AS
  7. Google Inc
  8. Nortal AS
  9. AS LHV Pank
  10. AS Tallink Grupp

Swedbank oli hinnatuim tööandja majandus- ja õigusteaduse tudengite seas ning ka üldkokkuvõttes. Swedbanki personalidirektor Ülle Matt kinnitas, et pank töötab noortega väga aktiivselt.

«Juba mitu aastat saab meie suvisest praktikaprogrammist «Kick Start» osa sadakond tudengit, ent soovijaid on ligi kümme korda rohkem. Umbkaudu neljandik neist jätkab hiljem karjääriteed meie juures,» rääkis ta. Matt selgitas, et praktikaprogrammis pannakse rõhku panga erinevate töövaldkondade tutvustamisele, et noored saaksid Swedbankist võimalikult tervikliku ülevaate.

Matt märkis, et erialavalikut tegevad noored võiksid arvestada, et aina enam on vaja inimesi, kes oskavad kokku panna teadmisi majandusest ja IT-st ning kombineerida sügavamaid tehnilisi oskusi sisuliste teadmistega. «Igasugune ärianalüütika ja andmeanalüüs on meie töös aina tähtsamad,» lisas ta.

2017. aasta veebruaris ja märtsis Brandemi poolt läbi viidud uuringus osales 2389 üliõpilast üle kogu Eesti, kokku 19 ülikoolist ja rakenduskõrgkoolist. Uuringus osalenud tudengitest 55 protsenti töötas vastamise hetkel. 33 protsenti õppis rakenduskõrghariduse-, 32 protsenti bakalaureuseõppe- ja 17 protsenti magistriõppe tasemel. Kokku hinnati uuringus 346 erinevat tööandjat.

Tagasi üles