Majanduskomisjoni hinnangul ei piisa vaid Rail Balticu rajamisest (2)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee.
Raudtee. Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Riigikogu majanduskomisjon arutas esmaspäeval kollektiivset pöördumist Rail Balticu kiirraudtee trassi paiknemise küsimuses; komisjoni hinnangul on kõige olulisem pöörata tähelepanu ka olemasoleva raudteevõrgu parandamisele ning Rail Balticu trassi küsimust ei ole mõtet edasi arutada enne uue tasuvusuuringu valmimist.

«Kui rääkida sellest, kas Rail Balticu arutelu saalis uuesti teha, siis ei ole see mõttekas, kuna detsembris oli kõigil võimalus oma arvamus avaldada ning kuni uut majanduslikku tasuvusanalüüsi ei ole valminud, ei ole seda teemat mõtet saalis arutada. Niikuinii tuleb ka Rail Balticu leping riigikogu saali ratifitseerimisele ja siis on kõigil veel sellel teemal võimalik püstitada oma mõtteid ja ettepanekuid,» ütles majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk BNS-ile.

Tema sõnul jõudis majanduskomisjon ühisele arusaamale, et kogu tänast raudteevõrku tuleb edasi arendada ja hoida väga heas korras. «Mitte ainult uue trassi ehitus pole oluline, vaid kogu Eesti tänase raudteevõrgu arendus,» ütles Kokk.

«Eesti vajab kiireid ja mugavaid ühendusi teiste Euroopa riikidega ning majanduse elavdamiseks on vaja neisse investeerida. Enne igat suurt investeeringut tuleb aga hoolikalt analüüsida erinevaid aspekte, et teha inimestele ja riigile parim otsus,» ütles Kokk möödunud nädalal.

Riigikogu võttis eelmise aasta 18. novembril menetlusse Erakond Eestimaa Rohelised, Noored Rohelised ja Ökoriik Eesti algatatud kollektiivse pöördumise «Eestimaa kaitseks» seoses Rail Balticu rajamisega. Pöördumise oli digitaalselt allkirjastanud 1321 inimest.

Petitsioonis kutsutakse üles loobuma Rail Balticu projektist praegusel kujul, kus rajatakse Eestimaad poolitav täiesti uus taristu. Pöördumises leitakse, et Eesti olemasoleva raudteevõrgu rekonstrueerimine võimaldab luua Euroopaga toimivad head rahvusvahelised ühendused ning Rail Balticu projekti saaks suunata Eestile kasulikumaks ja kasumlikumaks.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles