Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Graafik: eestlaste autoeelistused veebruaris (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Renault Clio
Renault Clio Foto: SCANPIX

Eestis müüdi veebruarikuu jooksul 1 611 uut sõiduautot, mida oli 11 auto ehk 0,7 protsendi võrra vähem kui möödunud aastal samal ajal. Tarbesõidukite müük aga kasvas jaanuariga sarnaselt kiires tempos.

Käesoleva aasta kahe esimese kuuga on Eestis kokku müüdud 3637 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta sama perioodi müügi 6,8 protsendi võrra. Sõiduautode segmentidest kasvas veebruaris enim keskmiste maasturite müük (+39 protsenti) ja see segment oli möödunud kuul ka suurima osakaaluga (21 protsenti).

Teiseks enim läks veebruaris kaubaks väiksema keskklassi autosid, mis moodustasid 19,7 protsenti kõigist müüdud autodest. Eksporti läks veebruaris 79 uut sõiduautot.

Automarkide edetabeli tipus oli veebruaris Toyota 218 sõiduautoga, millele järgnesid Škoda 187 ja Renault 151 autoga. Kahe kokku kokkuvõttes moodustavad müügitabeli esikolmiku Toyota, Škoda ja Volkswagen. Mudelitest oli edukaim 97 müüdud autoga Renault Clio, mis on edetabeli tipus ka kahe kuu kokkuvõttes. Veebruaris järgnesid Škoda Octavia (93 müüdud autot) ja Kia Sportage (59). 

Tarbesõidukite müük jätkas veebruaris tõusulainel ja neid müüdi kokku 410 ehk siis 8,5 protsenti rohkem kui mullu veebruaris. Kahe kuu kokkuvõttes on uusi tarbesõidukeid müüdud 12,8 protsenti võrra rohkem kui möödunud aastal samal perioodil.

Tarbesõidukite edetabeli esikolmiku moodustasid veebruaris Škoda (60 sõidukit), Citroen (53) ja Peugeot (52). Kahe kuu kokkuvõttes enim uusi tarbesõidukeid müünud Citroen. Veokite segmendis oli edukaim Scania 28 veokiga, järgnesid Volvo 27 ja Mercedes-Benz 12 veokiga.

Tagasi üles