«Ärge järgige meid. Ärge looge riigibrändi komisjoni,» kõlas Soome ettevõtte Idealist Group loomingulise juhi Saku Tuomineni esimene soovitus, mida Eesti võiks järgmise kümnendi võitmisel silmas pidada. «Teate, mis juhtus pärast seda - mitte midagi. Absoluutselt mitte midagi!» ütles Tuominen.
Ta on veendunud, et ilma selleta on märksa lihtsam riiki müüa. «Selleks, et maailmas või ükskõik kellele midagi müüa - sa pead olema hea ja sa pead olema huvitav. Sellest piisab. Probleem on aga selles, et maailm on täis huvitavaid asju.» Selle, kas Eesti on huvitav riik, paneb paika sihtrühm, seda ei saa riik ise oma brändimisse sisse kirjutada, ütleb Tuominen.
Ta tõi näite Nokiast, kelle esimene telefon ei olnud just midagi erilist, kuid see oli huvitav ja see tõi ettevõttele ka edu. «Siis aga hakkas midagi juhtuma – toode oli jätkuvalt hea, aga turule hakkas tulema ka teisi huvitavaid tooteid,» kirjeldas Tuominen. Sama asi on juhtunud ka Apple'i toodetega.
«Kuidas Eesti siia paigutuks? Eestil ei ole riigina halb maine, kuid Eesti ei ole huvitav,» lisas Tuominen. Tema sõnul oleks Eestit väga lihtne huvitavaks teha. «Selleks, et paista silma, tuleb ühendada head ideed lihtsa elluviimisega. See loob selgust,» märkis soomlane.
«Kui te brändite Eestit, siis selle halb külg on see, et sellel ei ole maailma mõistes mingit uudisväärtust. Hea on aga see, et väikese riigina suudate te palju asju ellu viia ja see on maailma mõistes juba oluline,» rääkis Tuominen.