Kuigi Eestis armastatakse tihtipeale põhjendada Rail Balticu tasuvust Soomest Euroopasse suunduvate kauba- ja reisijatevoogudega, pole nende kohta tegelikult mingeid tõestatud andmeid. Soomes püütakse neid nüüd leida.
Soome püüab selgitada, kui suur osa kaubaveost Rail Balticule üle võib minna (2)
Hiljuti teatati Soomes, et kaheksa uuringufirmat hakkab tegelema Helsingi ja Tallinna vahelise tunneli tasuvus- ja maksumusuuringutega. Samal ajal ei oska aga keegi öelda, kas ja kui palju Soome ja muu Euroopa vahelisest kauba- ning reisijateveost tulevasele Rail Balticule üle kolida võiks, vahendas ERRi uudisteportaal «Aktuaalset kaamerat».
«Pole mingeid uuringuid ega prognoose ning keegi ei saa midagi lubada ega garanteerida. Enamiku Soome ekspordi- ja impordivedude jaoks kasutatakse kindlasti ka edaspidi odavat meretransporti. Aga Rail Baltic oleks valmides üks alternatiiv üsna suurele ja loodetavasti kasvavale Ida- ja Kesk-Euroopa turule jõudmiseks,» kommenteeris Soome transpordiministeeriumi liiklusväilade spetsialist Lassi Hilska.
Edasi saab lugeda siit.