Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vene-Balti sadama kaide ümberehitustööd jõudsid lõpule

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vene-Balti sadam Kopli poolsaarel
Vene-Balti sadam Kopli poolsaarel Foto: Mihkel Maripuu

Veebruaris jõudsid lõpule Vene-Balti sadama kuuenda ja seitsmenda kai ümberehitustööd, mille käigus süvendati akvatooriumi 8,5 meetrilt 10 meetrini ja puhastati laevateed.

«Me mitte ainult ei kaevanud kai esise veeala sügavamaks, vaid ehitasime kaid uuesti üles ning laiendasime kai teenindamiseks vajalikku maad. Seni oli kai teenindusmaa suurus 20 meetrit, nüüd on seda suurendatud 50 meetrini,» kirjeldas sadama omaniku BLRT Grupi juhatuse liige Anatoli Onolov pressiteate vahendusel.

Tema sõnul andis see andis kail töötavatele ettevõtetele olulise eelise – tõusis aluste lastimis- ja lossimiskiirus. Näiteks praegu töötleme ööpäevas kuni 1000 tonni vanametalli enam. «See aitab muuta BLRT Grupi ja tema tütarettevõtted klientidele atraktiivsemaks,» lisas Onolov.

Nüüd saavad sadamas silduda suurema süvisega laevad. Sadama veeala sügavus võimaldas varem balkerile laadida 20 000 tonni, nüüd kaks korda enam. Sadamas lastiti ka esmakordselt puistlastilaev kandevõimega 36 000 tonni.

Vene-Balti sadam asub Tallinnas Kopli poolsaarel. Ehitustööd kestsid pool aastat, peatöövõtja oli ehitusfirma Merko. 

Laevaehitus- ja tööstuskontserni BLRT Grupp AS käive oli 2015. aastal 353 miljonit eurot ja kulumieelne kasum 8,5 miljonit eurot.

Tagasi üles