Ühe ja sama kauba hind võib sõltuda sellest, kas ostja tasub iseteenindus- või tavakassas, sellisele järeldusele jõudsid Läti väljaande Bez tabu ajakirjanikud ja Rimi klient Monta. Pood selgitab seda erinevust «inimliku faktoriga».
Katse Rimis: arve sõltub sellest, kas makstakse tava- või iseteeninduskassas (3)
Rimis sisseoste teinud Monta soovis maksta kahe banaani ja ühe tomati eest iseteeninduskassas, kirjutab TVnet. Kassa järgi oleks ost läinud maksma kaks eurot ja kaks senti. Kui neiu avastas, et oli iseteeninduskassa kasutamiseks hädavajaliku kliendikaardi maha unustanud, läks ta tavakassasse. Kassasabas otsis ta valmis nõutava summa, suur oli tema üllatus, kui arve oli hoopis üks euro ja 83 senti.
«Nii nagu kassa näitab, selline ka hind on,» olevat öelnud kassiir. Monta sõnul on hinnavahe 19 senti märgatav, kui osta kolm asja. «Aga kui inimene ostab näiteks midagi pidupäevaks? Sellisel juhul tuleb märksa enam juurde maksta,» rääkis neiu Bez tabule. Ajakirjanikud tegid kontrolloste Rimis ning tulemus oli sama – kassiiri juures oli arve alati väiksem.
Läti Rimi pressiesindaja Inga Bite rääkis, et iseteeninduskassas kaalutakse kaupu kaks korda – esimest korda tavalise kaaluga, teist korda alusel, kuhu pannakse juba skannitud kaup. Hinnavahet selgitab Rimi esindaja «inimliku faktoriga». Poeesindaja sõnul võib kassiir panna kauba kaalule valesti, aga sellised eksimused on alati ostja kasuks.
Bez tabu ajakirjanikud tegid sama eksperimendi ka Maxima kassades, kuid seal sellist hinnaerinevust polnud.